https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wielka inwestycja kolejowa zmienia obraz Nowego Sącza. Zobacz zdjęcia z lotu ptaka

Alicja Fałek
Budowa mostu kolejowego nad Dunajcem w Nowym Sączu
Budowa mostu kolejowego nad Dunajcem w Nowym Sączu PKP Polskie Linie Kolejowe SA./Krzysztof Dzidek
Siedem miesięcy zostało do zakończenia modernizacji linii kolejowej nr 104 Nowy Sącz – Chabówka na terenie Nowego Sącza. Postęp prac najlepiej oddają zdjęcia zrobione z lotu ptaka. Zobaczcie, jak zmieniło się miasto.

Inwestycja PKP PLK zmienia Nowy Sącz

PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie udostępniły najnowsze zdjęcia z prac przeprowadzanych w Nowym Sączu. Fotografie wykonano z drona 24 kwietnia 2025 roku. Widać, że modernizacja linii kolejowej 104 postępuje i jest mocno zaawansowana. Prace rozpoczęto w 2023 roku a ich koniec zapowiadany jest na grudzień tego roku.

Najświeższe zdjęcia przekazane przez PKP PLK pokazują prace prowadzone przy przystanku Nowy Sącz Miasto, czyli w rejonie ul. Kościuszki, a także ulic: Kolejowej, Asnyka, Tatrzańskiej, Lenartowicza i Mickiewicza. Fotografie obrazują postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego przy ul. Starowiejskiej na osiedlu Helena oraz wybudowany nowy most łączący oba brzegi Dunajca. Jest też Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym i powstające niedaleko bezkolizyjne skrzyżowanie ulicy. Nie zabrakło też ujęć budowanych przejść podziemnych w rejonie ul. Św. Heleny oraz ul. Wolskiej.

Z Nowego Sącza do Krakowa pociągiem w godzinę

Modernizacja linii kolejowej nr 104 (Chabówka – Nowy Sącz) jest częścią projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach tego projektu (stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte). W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki.

Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za przeszło 1,9 mld zł netto finansowana jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Polecane

od 7 lat

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska