https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa linii Chabówka - Nowy Sącz. W Marcinkowicach są już nowe perony. Jeszcze siedem miesięcy, a prace na tym odcinku zostaną zakończone

Joanna Mrozek
W Marcinkowicach są już nowe perony, trwa budowa przejścia podziemnego. To jeden z odcinków linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz
W Marcinkowicach są już nowe perony, trwa budowa przejścia podziemnego. To jeden z odcinków linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz PKP PLK
Prace na odcinku Nowy Sącz - bocznica Klęczany zbliżają się ku końcowi. To jeden z fragmentów linii nr 104 z Chabówki do Nowego Sącza. Jak zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe, prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku. Z kolei w 2026 roku gotowy ma być najdłuższy tunel pomiędzy Męciną a Mordarką, który znacznie skróci podróż z Nowego Sącza do Limanowej.

Spis treści

Stacja w Marcinkowicach - nowe perony i przejście podziemne

PKP PLK realizują dużą inwestycję wartą kilka miliardów złotych. Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowywana jest stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Prace są już bardzo zaawansowane, a początkowo podawany termin realizacji uległ zmianie.

- Wyraźnie widać już nowe perony i inne elementy infrastruktury. Postępuje budowa przejścia podziemnego. Wszystko gotowe będzie pod koniec roku - informuje PKP PLK.

Przebudowa linii 104 Chabówka - Nowy Sącz ma zapewnić komfortowe podróże pociągiem do Krakowa w godzinę. Na to czekają mieszkańcy regionu, którzy przez lata byli wykluczeni komunikacyjnie.

Szybsze zakończenie prac w Nowym Sączu

W Nowym Sączu trwa budowa dwóch wiaduktów: przy ul. Kolejowej/Zielonej oraz przy ul. Krakowskiej ( Os. Helena). Nowe wiadukty zastąpią dwa przejazdy kolejowo-drogowe i zapewnią bezpieczny ruch kolejowy i drogowy oraz usprawnią komunikację w mieście.

W Nowym Sączu duża część projektu polega także na zabezpieczeniu skarp tuż obok linii kolejowej. Wzmacniany jest grunt i budowane mury oporowe. Widać to zwłaszcza przy stacji kolejowej przy ul. Kościuszki i wzdłuż linii biegnącej przez osiedle Wólki.

Spółka PKP PLK przeprowadziła analizę zaawansowania prac modernizacyjnych w Nowym Sączu. Wynika z niej, że uda się skrócić czas zamknięcia ul. Krakowskiej dla ruchu do około 18 miesięcy. Podany w październiku 2023 roku termin realizacji prac wynosił 24 miesiące. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku prac na ulicach Kolejowej i Zielonej połączonych z budową wiaduktu - powinny zakończyć się na przełomie trzeciego i czwartego kwartału.

Największa kolejowa inwestycja w Małopolsce

Projekt „Podłęże-Piekiełko” składa się z modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz i budowy 58 km nowej linii, łączącej docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Fragmenty tej inwestycji finansowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

od 12 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska