Przetarg na przebudowę ciągu ulic Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej został ogłoszony przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w połowie stycznia 2018 roku. Wyłonienie wykonawcy inwestycji wydłużyło się z uwagi na bardzo dużą liczbę pytań zadawanych przez zainteresowane firmy, odwołania wykonawców oraz okres potrzebny na obligatoryjną kontrolę w Urzędzie Zamówień Publicznych. Zadanie współfinansowane jest ze środków unijnych co również miało wpływ na wybór wykonawcy. Ostatecznie umowę z wykonawcą można było podpisać dopiero we wrześniu i przygotować się do rozpoczęcia budowy.
Przełożenie terminu rozpoczęcia prac mogłoby skutkować licznymi awariami torowiska w trakcie zimy czy kilkugodzinne przestoje w kursowaniu tramwajów. Ostatni raz gruntowna przebudowa torowiska do Bronowic miała miejsce ponad 20 lat temu. Modernizacja jest tym bardziej niezbędna, że według danych ZIKiT każdego dnia prawie 3,5 tysiąca osób w godzinie porannego szczytu przejeżdża w tramwaju przez Plac Inwalidów. Po jej zakończeniu pasażerowie będą podróżować w komfortowych warunkach, a tramwaje pojadą z odpowiednią prędkością.
Oto najniebezpieczniejsze dzielnice Krakowa. Tutaj lepiej uw...
Na modernizację torowiska do Bronowic miasto przeznaczyło prawie 77 mln zł. Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą", współfinansowanego ze środków UE w ramach działania 6.1 – Rozwoju publicznego transportu zbiorowego w miastach, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 -2020. W jej ramach pojawi się nowy układ drogowy i torowy na odcinku od skrzyżowania Alei Trzech Wieszczów z ulicą Królewską. Zostanie wykonane odwodnienie, oświetlenie, sieć wodociągowa i kanalizacyjna. Zamontowane będą tablice informacji pasażerskiej DIP, wiaty oraz automaty do zakupu biletów. Jezdnia zyska nową nawierzchnię, piesi nowe chodniki, a rowerzyści drogę dla rowerów.
Modernizacje krakowskich torowisk jak również budowy nowych linii mają na celu zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego w mieście, poprawę płynności ruchu i ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, tj. redukcję hałasu oraz zanieczyszczeń powietrza - informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
Pasażerom i kierowcom pozostaje nic innego - jak uzbroić się w cierpliwość i zobaczyć jak postępują prace z lotu ptaka!
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Koniec z plastikiem - za 3 lata będzie nielegalny