https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: rozpoczynają się konsultacje w sprawie tramwaju na Górkę Narodową [PLAN]

Marcin Karkosza
W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje społeczne w sprawie planowanej budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej Zachód oraz budowy estakady dla linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w ciągu ulicy Opolskiej. Znane są już terminy spotkań z mieszkańcami.

Podczas spotkań zaprezentowana zostanie wielobranżowa koncepcja.


Spotkania konsultacje odbędą się od godziny 18:00 w dniach:

  • 24.03.2014r dla Mieszkańców os. Krowodrza Górka w Gimnazjum nr 12 ul. Kluczborska 3
  • 25.03.2014r dla Mieszkańców os. Prądnik Biały Zachód w Szkole Podstawowej Nr 58 ul. Pigonia 2a
  • 26.03.2014r dla Mieszkańców Górka Narodowa Prądnik Wschód w Gimnazjum nr 13 ul. Mackiewicza 13

Opracowana koncepcja budowy linii tramwajowej oś. Krowodrza Górka – Górka Narodowa Zachód oraz budowa linii tramwajowej KST – estakada w ciągu ulicy Opolskiej wyłożona zostanie również do wglądu w siedzibie Rady Dzielnicy IV przy ul. Białoprądnickiej 3 w dniach 1,2,3 kwietnia 2014r godzinach 18:00 – 20:00 w tym samym terminie odbędą się dyżury konsultacyjne z udziałem projektanta.


Wnioski, uwagi dotyczące przedsięwzięcia w formie pisemnej Mieszkańcy będą mogli składać na adres Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie ul. Centralna 53 31-596 Kraków bądź w formie elektronicznej na adres [email protected] z dopiskiem „Konsultacje społeczne – tramwaj Krowodrza" w terminie do dnia 11.04.2014r.

OPIS PLANOWANEJ INWESTYCJI
Długość projektowanej linii tramwajowej wynosi ok. 4,6 km.

W ramach inwestycji planuje się podział na następujące odcinki:
Odcinek I - obejmujący następujące elementy:

  • Nowoprojektowaną linię tramwajową wraz z niezbędną infrastrukturą - odcinek od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych (rejon ul. Bociana) o długości ok. 3,0 km
  • Przebudowę linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do pętli Krowodrza.
  • Dostosowanie istniejącej pętli tramwajowej Krowodrza Górka do nowoprojektowanego układu szynowo - drogowego i pieszego.
  • Układ drogowy od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do ul. Pachońskiego jako drogi z pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5m każdy, obustronnymi chodnikami oraz obustronnymi dwukierunkowymi ścieżkami rowerowymi, wraz z wkomponowaniem w układ drogowy linii tramwajowej.
  • Budowę skrzyżowania projektowanej linii tramwajowej z ul. Opolską i związanego z nią układu drogowego w poziomie -1.
  • Rozbudowę ul. Pachońskiego do ronda przy zbiegu ulic Mackiewicza/Dożynkowej, Siewnej, jako drogi z wyznaczonym po jednym pasie ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 m każdy, wraz z obustronnymi chodnikami oraz jednostronną dwukierunkową ścieżką rowerową.
  • Rozbudowa ulic Siewnej na odcinku od ronda do ul. Bociana, i ulicy Bociana w oparciu o założenia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Linia tramwajowa od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej Zachód.
  • Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów pod linia kolejową z powiązaniem z istniejącym układem drogowym w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
  • Budowę parkingów w systemie „P&R" – „Park and Ride", w rejonie pętli Krowodrza Górka i w narożniku Trasy Wolbromskiej i ul. Pachońskiego, wraz z propozycją ich obsługi komunikacyjnej.
  • Koncepcję oświetlenia nowych układów komunikacyjnych.
  • Wykonania, na zakończeniu odcinka I w rejonie ul. Bociana, podwójnego toru przejazdowego pozwalającego na skierowanie w ten rejon 2 linii tramwajowych do czasu zrealizowania odcinka.

Odcinek II - obejmujący następujące elementy:

  • Nowoprojektowaną linię tramwajową na odcinku od ul. Bociana do osiedla Górka Narodowa Zachód o długości ok. 1,6km
  • Pętlę tramwajowo – autobusową Górka Narodowa Zachód w rejonie Al., 29 Listopada wraz z terminalem.
  • Terminal będzie zadaszony i wyposażony w obiekty służące pasażerom linii komunikacyjnych (poczekalnia, sprzedaż biletów, automat do obsługi KKM, pomieszczenie socjalne dla prowadzących pojazdy oraz obsługi P&R, sanitariaty oddzielnie dla prowadzących pojazdy oraz sanitariaty ogólnodostępne itp.). Terminal tramwajowo - autobusowy zapewni dogodne przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie (drzwi w drzwi - połączenie przystanków tramwajowych i autobusowych).
  • Parking wielopoziomowy w systemie „P&R" – „Park and Ride" przy pętli końcowej Górka Narodowa Zachód.
  • Przecięcie się linii tramwajowej z linią PKP następuje bezkolizyjnie z wykorzystaniem wysokiego nasypu pod linią kolejową.
  • Oświetlenie nowych ciągów komunikacyjnych.

Wszystkie przystanki na trasie linii tramwajowej zostaną wyposażone w wiaty przystankowe, tablice informacji pasażerskiej oraz dostosowane do taboru niskopodłogowego. Perony będą wyposażone w urządzenia dla osób niepełnosprawnych (maty dla niewidomych itp). Skrzyżowania na trasie układu komunikacyjnego będą objęte systemem obszarowego sterowania ruchem.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

F
F.
wybudowanie kawałka drogi za kilkadziesiąt milionów zł, której funkcję pełni ul. Prądnicka i Krowoderskich Zuchów, dodatkowo przez środek osiedla to naprawdę fantastyczny pomysł. Gratulacje dla genialnych urzędników, fundujących ludziom życie w smrodzie spalin i hałasie. Namiastkę zieleni pomiędzy dr Twardego i Krowodrza Górka bezwzględnie zlikwidować, bo po cóż komu zieleń w mieście...
F
F.
wybudowanie kawałka drogi za kilkadziesiąt milionów zł, której funkcję pełni ul. Prądnicka i Krowoderskich Zuchów, dodatkowo przez środek osiedla to naprawdę fantastyczny pomysł. Gratulacje dla genialnych urzędników, fundujących ludziom życie w smrodzie spalin i hałasie. Namiastkę zieleni pomiędzy dr Twardego i Krowodrza Górka bezwzględnie zlikwidować, bo po cóż komu zieleń w mieście...
s
s.
Wygląda, że pod pretekstem linii tramwajowej ktoś chce upchać kawał jakiejś trasy która nikomu nie jest potrzebna. Zamiast w sensownych kosztach i bez utrudnień przeprowadzić tramwaj nad Opolską i potokiem jakimś wiaduktem, chcą całą Opolską wpuszczać w tunel, paraliżując kompletnie ruch przez północ Krakowa na kolejny rok czy dwa!

To, jak przebiega linia tramwajowa na większości trasy (nad koncówką można się zastanowić, Starostwo, czy np. Prądnik Czerwony) jest w większości w porządku ale zamiast wyprowadzać ruch samochodowy z centrum przez tramwaj i Park&Ride wtłaczamy go tam budując nową potężną drogę dublującą funkcję Prądnickiej, i przy okazji totalnie paraliżujemy Opolską przez budowę tunelu.

Linia tramwajowa - tak. Ale tej hydrze o nazwie "Trasa Wolbromska" łeb trzeba ukręcić.
M
Michał
To w takim razie pole popisu zostaje dla Zielonek i Węgrzc. Niech tam mieszkający ludzie, którzy pracują w Krakowie sobie tę linię sfinansują.
f
fik
wybory już nie długo , trzeba załatwić "kolesiom" kaskę do dojenia na kilka lat, to się spieszą
g
gniewko_syn_ryba
panie redaktorze ?... To coś między kółkami od woza ?...
j
jan
Linia tramwajowa powinna dochodzić aż do Wegrzc. Tam gdzie starostwo powiatowe. Powinna być też "odnoga" w okolicy Pachonskiego do Zielonek. Tam powinny być parkingi P&R. Po co to wszystko ma się kisić już w terenie mocno zurbanizowanym. Jak robić to przyszłosciowo i z efektem. A nie tam półśrodki.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska