- Ma kluczowe znaczenie dla tej części miasta, bo odkorkuje ulice Ruczaju i pozwoli mieszkańcom nowych osiedli na sprawne dotarcie do centrum - cieszy się Mirosław Gilarski, radny z Podgórza.
Nowa linia będzie także olbrzymim ułatwieniem komunikacyjnym dla mieszkańców kampusu. Pierwsze łopaty zostaną wbite w rejonie skrzyżowania ulic Kapelanka i Brożka. - Ze względu na porę roku nie będziemy na razie wykonywać większych prac, ale tylko te, które są możliwe do zrobienia bez względu na pogodę - wyjaśnia Wiesław Nowak, prezes Zakładów Usług Energetycznych i Komunikacyjnych (ZUE), które budują inwestycję.
Zobacz także: W wielkim Krakowie działa tylko pięć patroli od wypadków
Robotnicy rozpoczną więc wycinkę drzew i krzewów oraz przekładki podziemnej infrastruktury i instalacji. Wybetonują część terenu pod torowisko. Prace będą odbywać się głównie na poboczach dróg .
- Nie przewidujemy na razie większych utrudnień w ruchu - informuje Filip Szatanik z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa. - Niewykluczone jednak, że w ciągu kilku najbliższych dni zmieni się organizacja ruchu w rejonie rozpoczętej budowy - dodaje.
Budowa ruszy pełną parą na wiosnę. Na jej zakończenie ZUE ma (zgodnie z umową podpisaną 18 listopada) dwa lata. Pierwszymi tramwajami na Ruczaj dojedziemy więc w 2012 roku.
Trasa tramwaju będzie prowadzić od skrzyżowania ulic Kapelanka i Brożka, wzdłuż ul. Grota-Roweckiego i ul. Bobrzyńskiego do pętli w okolicach ul. Czerwone Maki. W ramach inwestycji zostanie wybudowany terminal autobusowy z parkingiem typu Park&Ride przy pętli tramwajowej. Torowisko będzie specjalnie wyciszone.
Wybierz małopolską miss internetu. Zobacz zdjęcia pięknych dziewczyn!
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Okolice Krakowa: usiłował uprowadzić 9-letnią dziewczynkę
Maciej Szumowski stał się legendą. Idź jego drogą. Wejdź na szumowski.eu