https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Na Zakopiańskiej wyburzają tory i budują nowy most [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Fot. Andrzej Wiśniewski
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej prowadzone są teraz prace w rejonie ul. Zakopiańskiej. Do końca listopada będzie na niej zawężona do jednego pasa jezdnia w stronę Zakopanego. Później pojawią się kolejne utrudnienia powodujące korki.

- Przy ulicy Zakopiańskiej rozbierane jest jedno z torowisk. Trwają też wyburzenia budynków i prowadzone są wstępne prace związane z budową nowego mostu w ciągu ul. Zakopiańskiej, pod którym - przełożonym korytem - popłynie Wilga - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Przypomnijmy, że od 11 listopada ruch tramwajowy na odcinku pomiędzy przystankami „Łagiewniki ZUS” i „Solvay” odbywa się wahadłowo, tylko po jednym torze. Drugie torowisko jest rozbierane.

Wszystko dlatego, że w miejscu gdzie obecnie przepływa Wilga pod ul. Zakopiańską ma być poprowadzona Trasa Łagiewnicka. Koryto rzeki trzeba więc przenieść o ok. 50 metrów. W tym celu fragmentami będzie wyłączany ruch na ul. Zakopiańskiej, by wybudować nowy obiekt mostowy dla przyszłego koryta rzeki.

W związku z tym do końca inwestycji (do 2020 r.) na ok. 700-metrowym odcinku ul. Zakopiańskiej ruch tramwajowy ma być prowadzony po jednym torze - gdy jeden tramwaj będzie przejeżdżał w jedną stronę, a inny w drugą, to nie będą mogły się minąć, tylko jeden będzie musiał poczekać na czerwonym świetle.

W związku z przesunięciem Wilgi i budową nowego mostu nad jej nowym korytem, w kolejnych etapach inwestycji ma się też zmieniać organizacja ruchu samochodowego na ul. Zakopiańskiej - w pewnym okresie ma być tylko przejazd po jednym pasie w obu kierunkach.

Na razie, do końca listopada, zmieniona organizacja ruchu samochodowego na ul. Zakopiańskiej polega na zwężeniu do jednego pasa przejazdu od Borku Fałęckiego do Łagiewnik. W przeciwną stronę utrzymane są dwa pasy ruchu. Obecne zmiany już powodują korki, a może być jeszcze gorzej. W grudniu można się spodziewać kolejnych utrudnień.

Trasa Łagiewnicka (od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania z ul. Witosa, Halszki i Beskidzką) będzie budowana do końca 2020 r. Ma powstać 3,5 km drogi, 2,3 km linii tramwajowej, 5 tuneli o łącznej długości 2,1 km. Powstaną też nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki, drogi dla rowerów.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

WIDEO: Poważny program

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus
Wyburzają tory? Naprawdę?
k
krakus
a skąd wiesz na kogo niby głosowałem? w korkach nie stoję tylko ja, a cały kraków i wszyscy na tym cierpimy, bez względu na to jakim środkiem się poruszamy czy siedzimy na tyłku w domu...
k
krakus
Na pasie zieleni między chodnikiem a jezdnią lub gdyby się nie zmieścił to kosztem chodnika lub jego zwężenia przykry ignorancie
p
pisior
wybrałeś Majchera to stój w korkach!!!
A
Adam
ten pas tymczasowy to chyba na dachach budynków....
k
krakus
Czemu żaden z decyzyjnych "geniuszu" nie wpadnie na pomysł by nie robić zwężenia do 1 pasa, a dołożyć tymczasowy pas (lejąc asfalt czy kładąc betonowe płyty), umożliwiłoby to utrzymanie płynnego ruchu na drodze, która codziennie przejeżdża tysiące samochódów, stojąc w korkach ludzie tracą czas, pieniądze, zdrowie, generują niewyobrażalne ilości smogu...Cierpimy na tym wszyscy. Komfort życia tysięcy mieszkańców jest chyba ważniejszy niż wydatek kilkunastu/kilkudziesięciu tysięcy złotych na dobudowanie tego tymczasowego pasa ruchu!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska