
Od zeszłego roku trwa też w stolicy Małopolski przebudowa ul. Klasztornej (wyłączona z ruchu ogólnego).
Zadanie polega na kompleksowej przebudowie ul. Klasztornej na odcinku od ul. Żaglowej do ronda przy moście Wandy.
Zakres prac obejmuje m.in. rozbudowę układu drogowego, przebudowę oświetlenia drogowego i sieci podziemnych – wodociągu, gazociągu, sieci telefonicznej i energoelektrycznej – budowę kanalizacji deszczowej wraz z przepompownią i zbiornikiem retencyjnym.
Zgodnie z kontraktem, termin zakończenia prac do kwiecień 2022. - Wspólnie z wykonawcą czynimy starania, by roboty zakończyły się wcześniej, być może jeszcze w tym roku - podkreślają urzędnicy miejscy.

W Krakowie kolejarze prowadzą obecnie jedną z największych od dziesięcioleci inwestycję, czyli dobudowę dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (m.in. od Płaszowa do Dworca Głównego).
W centrum miasta, zamiast dwóch torów na nasypie ziemnych, mają być cztery tory na estakadach.
Choć roboty powinny już dobiegać końca, zamiast czterech nowych torów w centrum (m.in. w rejonie Hali Targowej) na razie gotowy jest tylko jeden.
Kilka dni temu kolejarze informowali, że "na estakadzie przy ul. Blich widać już zarys kolejnego toru".
Wiele wskazuje na to, że cała inwestycja zakończy się najwcześniej w 2022 roku.