https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Za miesiąc start przebudowy ulicy Krakowskiej. Będą też inne zmiany

Piotr Tymczak
Materiały prasowe
Dojdzie do kumulacji remontów. Krakowian czekają duże utrudnienia w ruchu na Kazimierzu, Krowodrzy i w Łagiewnikach.

23 marca - wtedy ma rozpocząć się przebudowa ulicy Krakowskiej. Kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej czekają ogromne utrudnienia. Do tego trzeba liczyć się z dużymi uciążliwościami w innych częściach miasta, m.in. w rejonie ul. Królewskiej i Zakopiańskiej.

W przypadku przebudowy ul. Krakowskiej urzędnicy przedstawili szczegóły zmian w organizacji ruchu związanych z tą inwestycją, która potrwa 10 miesięcy. Przynajmniej na osiem z nich ul. Krakowska zostanie wyłączona z ruchu tramwajowego. W związku z tym przez ten czas czeka nas wiele zmian w kursach tramwajów, m.in. na torowiska przestaną wyjeżdżać tramwaje numer 6 i 17 (więcej w ramce).

Przebudowa ul. Krakowskiej wiązać się będzie z utrudnieniami nie tylko dla pasażerów MPK, ale również dla kierowców samochodów. Urzędnicy zapewniają, że dla osób mieszkających przy tej ulicy, „w zależności od warunków”, zapewniona zostanie możliwość dojazdu do posesji. Dla pozostałych kierowców przebudowywana ulica zostanie wyłączona z ruchu na 10 miesięcy na odcinku od ul. Dietla do ul. Rybaki, co zapewne spotęguje zatory m.in. na ul. Starowiślnej.

Będą też spore utrudnienia w ruchu na sąsiednich ulicach. Nie przejedziemy mostem Piłsudskiego. Utrudnienia pojawią się m.in. na ul. Dietla. Na niej ma zostać zachowana możliwość jazdy na wprost w obu kierunkach - po jednym pasie w każdym kierunku, a na drugim pasie będzie wprowadzona możliwość parkowania.

Przypomnijmy, że dwa tygodnie temu, gdy urzędnicy podpisywali umowę z wykonawcą przebudowy ul. Krakowskiej, deklarowany był nieco inny termin rozpoczęcia prac niż obecnie.

- Z robotami ruszymy na początku marca - zaznaczył Marek Kacprzak, wiceprezes firmy Trakcja PRKiI SA, która jest jednym z wykonawców inwestycji.

W Zarządzie Dróg Miasta Krakowa tłumaczą jednak, że chcą - przed startem przebudowy ul. Krakowskiej - przeprowadzić mniejsze remonty torowisk w innych częściach miasta, m.in. w Łagiewnikach.

- Chodzi o to, by torowiska te wytrzymały wzmożony ruch, gdy skierowane zostaną na nie dodatkowe tramwaje podczas przebudowy ul. Krakowskiej. Będą one bowiem służyły jako trasy objazdowe dla części linii - argumentują urzędnicy miejscy.

Po przebudowie ul. Krakowska ma wyglądać zupełnie inaczej niż obecnie. Przede wszystkim poszerzone zostaną chodniki - piesi zyskają więcej przestrzeni. Zwężona zostanie jednak sama jezdnia. Liczba miejsc parkingowych zmniejszy się o ok. 20 proc. Tramwaje i auta będą na znacznej części tej ulicy korzystać ze wspólnych pasów ruchu.

Rozpoczęcie prac na ul. Krakowskiej oznaczać będzie, że dojdzie w Krakowie do wielkiej kumulacji remontów. Cały czas trwa bowiem też m.in. przebudowa ul. Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej (inwestycja ma się zakończyć we wrześniu). W tym rejonie miasta, szczególnie kierowców, czekają w najbliższym czasie kolejne duże zmiany. - Dotyczyć one będą głównie skrzyżowań. Jedne będą na nowo otwierane a inne zamykane - podkreślają w ZDMK.

I tak: od 26 lutego do 1 maja zamknięta dla ruchu zostanie część ul. Rydla, od 15 marca nastąpi zamknięcie ul. Królewskiej (od Alej Trzech Wieszczów do ul. Pomorskiej) oraz skrzyżowania ul. Smoluchowskiego, Kazimierza Wielkiego, Podchorążych i Bronowickiej. Natomiast od 21 kwietnia (na około trzy miesiące) zwężone zostaną jezdnie w rejonie skrzyżowania al. Mickiewicza z ul. Królewską i Karmelicką. Dobre informacje dla kierowców są takie, że pod koniec marca otwarte zostanie skrzyżowanie ul. Głowackiego, Piastowskiej, Podchorążych i Bronowickiej, a w kwietniu m.in. skrzyżowanie ul. Królewskiej z Urzędniczą.

A przypomnijmy, że w pierwszej połowie marca, na ok. 400-metrowym odcinku, zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku ma zostać ul. Zakopiańska. I tak ma być co najmniej do końca roku. Wszystko z powodu budowy Trasy Łagiewnickiej.

Kierowcy muszą też być przygotowani na nocne weekendowe wyłączenia ul. Podgórskiej (w rejonie Galerii Kazimierz) i ul. Zabłocie, spowodowane budową nowych mostów kolejowych na Wiśle.

To nas czeka w związku z przebudową Krakowskiej

Utrudnienia dla pasażerów :

Tramwaje nr 6 (Kurdwanów - Salwator) i 17 (Czerwone Maki - Dworzec Towarowy) przestaną wyjeżdżać na torowiska;

Tramwaje nr 10 (Pleszów - Łagiewniki), 73 (Wzgórza Krzesławickie - Nowy Bieżanów) oraz nr 78 (Borek Fałęcki - Mały Płaszów) pojadą trasą objazdową ulicą Starowiślną.

Zmodyfikowana zostanie trasa tramwajów nr 52 (Os. Piastów - Czerwone Maki P+R). W rejonie Poczty Głównej (jadąc w kierunku Ruczaju) nie będą skręcać w ul. Starowiślną, tylko pojadą ul. św. Gertrudy i Stradomską aż do ul. Dietla i dalej w kierunku Czerwonych Maków.

Przywrócone będą kursy tramwajów nr 44 (Kopiec Wandy - Salwator).

Uruchomione zostaną nowe linie nr 76 (Czerwone Maki P+R - Kurdwanów P+R) i nr 77 (Łagiewniki - Nowy Bieżanów P+R).

Linie nr 4, 8, 13 i 20 w dalszym ciągu będą zawieszone.

Linie nr 14, 22 i 24 nadal mają kursować po obecnych zmienionych trasach.

Informacje dla kierowców:

Ulica Krakowska będzie wyłączona z ruchu od ul. Dietla do ul. Rybaki.

Zamknięty zostanie przejazd przez most Piłsudskiego i skrzyżowanie ul. Rollego, Legionów Piłsudskiego i Przy Moście.

Przejazd od ul. Dietla do ul. Podgórskiej w obu kierunkach będzie możliwy ul. Augustiańską, Skawińską, Wietora i Rybaki.
Na skrzyżowaniu ul. Rybaki, Krakowskiej i Podgórskiej zostanie utrzymany przejazd na wprost.

Zwężona - na wybranych odcinkach - do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków zostanie ul. Dietla.

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Mieszkam na ulicy Limanowksiego puścili nam wszystkie tramwaje pod samymi oknami jeżdżą po prostu co dwie minuty od 4.30 rano do później nocy...cała kamienica wibruje kiedy jeżdżą te tramwaje po tych starych niewydolnych torach. Czeka nas tutaj 10 miesięcy koszmaru
P
PrezyDent
...be komentarza...
a
animujek
Gdzie maja parkować mieszkańcy. Aby znależć miejsce pod domem (np. muszę rozładować bagażnik) jeżdżę wkoło 30-40 min. Jestem czasem tak tym zmęczony, że cudem nie powoduję jakiejś kraksy. Macie nas gdzieś?
B
Burmistrz Nowej Huty
niewygodne pytanie do jednego urzednika ktory przypomina sobie o tej dzielnicy zwykle w czasie wyborow a potem wiadomo
L
Logik
Cytat z efektu zmian na ul. Krakowskiej: „Tramwaje i auta będą na znacznej części tej ulicy korzystać ze wspólnych pasów ruchu.”
Genialne usprawnienie byle zrobić kolejny deptak...
s
sexmalwina.pl
,Szukam kochanka sex spotkania. Moje fotki i kontakt do mnie tu: randkivip.pl i wyszukaj mnie po niku: malwina30 napisz do mnie..lub zadzowń 708770461 i wybierz numer wewnętrzny 124
Będe ci stękała do telefonu i jęczała z rozkoszy czekam,
S
Sokular
Wreszcie USPRAWNIJCIE komunikację krakowską,zwiększcie liczbę taboru,ich frekwencję zamiast picować ulice.Wysiądżcie z limuzyn i zobaczcie WRESZCIE jak się jeżdzi po Krakowie - to DRAMAT.
c
ciekawy
dlaczego dało się wyremontować rondo Matecznego wraz z ul. Kalwaryjską Legionów i Limanowskiego do ul .Na Zjeździe od 1.07.2004r. do 20.10.2004r. przebudowa była całkowita z kablami a wodą mieszkam widziałem jestem budowlańcem a Krakowska czyli krótszy odcinek będzie trwał 10 miesięcy pomijam most bo to nie będą remontować torowcy tylko mostowcy a ul.Długa wraz z Basztową w 2010 roku remont trwał pięć miesięcy i tam jeszcze remontowali całą kamienną i skrzyżowanie z Alejami , nie rozumiem ale tak widocznie ma być .
a
admin
.
a
admin
.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska