https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zwężają ulicę Dietla i wyznaczają miejsca parkingowe [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Na ul. Dietla, od strony Starego Miasta, wymalowano już linie zmieniające jeden pas ruchu w miejsca postojowe. Już niedługo po obu stronach ul. Dietla, na odcinku od ul. św. Sebastiana do Bożego Ciała, będzie można jeździć samochodem tylko po jednym pasie. Zewnętrzne pasy jezdni zmienią się tam w całodobowe parkingi.

Krakowscy drogowcy wykonują oznakowanie, które w efekcie pozwoli kierowcom na parkowanie na zewnętrznych pasach tej ulicy (po jej obu stronach) na odcinku między ul. św. Sebastiana a ul. Bożego Ciała.

Pasy postojowe wytyczono już na północnej części ul. Dietla pomiędzy ul. św. Sebastiana a przejściem dla pieszych na wysokości ul. Bożego Ciała. Na południowej części pas postojowy będzie wytyczony pomiędzy ul. Bożego Ciała a „ślepym” końcem ulicy Brzozowej. W magistracie podkreślają, że jest to stała organizacja ruchu, która umożliwi zatrzymywanie się samochodów na połowie jezdni na ww. odcinkach.

- Realizujemy projekt stałej organizacji ruchu, który opracował Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu. Podobne rozwiązanie było planowane na czas remontu ulicy Krakowskiej. Wobec wprowadzenia na stałe pasów postojowych na ul. Dietla, wykonawca rozpoczynającej się 23 marca przebudowy dostosuje się do właśnie wprowadzanego rozwiązania - informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Przypomnijmy, że po przeprowadzonych w 2017 r. zmianach w strefie płatnego parkowania, na prawie całej długości ul. Dietla zakazano parkowania na chodnikach - było tam za mało miejsca, aby zgodnie z przepisami zostawić pieszym minimum 1,5 metra szerokości. Na ul. Dietla wprowadzono natomiast nocne parkowanie, na odcinku od Bożego Ciała do św. Sebastiana, w godzinach od 20 do 7 rano oraz w soboty i niedziele, na jednym z pasów ruchu.

Budowa zakopianki. Drogowcy uspokajają! Nie ma obaw o inwest...

Wiosną ubiegłego roku urzędnicy zamierzali wprowadzić pilotażowe, całodobowe parkowanie na wspomnianym odcinku pomiędzy ul. Bożego Ciała i św. Sebastiana. Wtedy planowano zmiany wprowadzić na przełomie kwietnia i maja na próbę, na około dwa miesiące. Założenie było takie, że jeśli by się przyjęły, to miały pozostać na stałe.

W ubiegłym roku urzędnicy przekonywali, że na tym odcinku ul. Dietla ruch jest najmniejszy, więc nie powinno to wpłynąć na płynność ruchu. Pomysł wzbudził ogromne emocje wśród mieszkańców. Wielu z nich protestowało przeciw takiemu rozwiązaniu. Urzędnicy wycofali się więc z tego pomysłu. Teraz do niego powrócono.

Komentarze 43

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ewa z Grzegórzek
No i stało się Dziś o 13 korek sięgał Hali Targowej !!! Genialne rozwiązanie ! Teraz już jesteśmy zupełnie zablokowani.
a
as
Kiedy w końcu zatrudnią kogoś myślącego w tym mieście???
M
Max
Debile zawsze na kierowniczych stanowiskach .. ale zawsze można napisać protest przeciwko takiej organizacji ruchu . jak wpłynie do biura podawczego ich kilkaset to będą się musieli do nich odnieść i nie będą bredzić że taka była wola mieszkańców
G
Gość
Pomysł na 1 kwietnia od radnych,bezradnych.
z
zen
Jedyna repezntacyjna przelotowa aleja w tej częsci miasta i ku.wa parking?
s
szok!
nie .. no po prostu super! wszedzie na swiecie poszerzają ulice i drogi u nas na odwrót, gratulacje dla cymbała ktory to wymyślił, korki i smog będą większe!
h
henrk
Bo zawsze jest tak , że główny winowajca takich genialnych decyzji, zawsze uchodzi przed odpowiedzialnością, bo to zawsze była decyzja, co prawda wymuszona, ale podejmowan również przez innych. Dietla, to nie jakaś tam peryferyjna uliczka, ale jedna z ważniejszych arterii komunikacyjnego organizmu Krakowa. Tam powinien powstać bus-pas a nie miejsca parkingowe. Wiadomo , że właściciele lokali usługowych mają teraz problem z brakiem klientów, ale niestety świat idzie do przodu. Konie też znikneły z ulic Krakowa. Wiadomo, że nieszczęścia chodzą parami, wystarczy jakaś awaria samochodu, kolizja, a jednocześnie zdarzenie losowe w jakiejś kamienicy wymagające interwencji Karetki Pogotowia, Straży Pożarnej, Policji i nieszczęście gotowe. Jak służby ratownicze w godzinach szczytu mieliby dotrzeć na miejsce zdarzenia, jak tam nawet wieczorami ciężko przejechać ? To , że w związku z remontem wiaduktu kolejowego jest mniejszy ruch, nie oznacza , że tak będzie cały czas, a wydanych pieniędzy podatników na prace bez przetargów dla zaprzyjaźnionych firm TWA, nikt ludziom nie zwróci.
Nurtuje mnie też fakt zwężenia do jednego pasa ul. Dr Twardego. Komu to ma służyć ? Przecież chcemy aby mieszkańcy pobliskich gmin korzystali komunikacji miejskiej, a nie robi im sie miejsca postojowe w centrum. Uważam , że w całym Krakowie powinny być parkomaty. Dochodzi do tego, że o której by nie podjechał na parking przy Kauflandzie na Bratysławskiej, zawsze jest pełny, choć w sklepie pustawo.
t
toja112
to go macie! Zatka wam miasto całkowicie.
H
Hakina
Skoro zwężać drogę do jednego pasa to proszę zwężać również chodniki do 1,5 meta.
b
ball
Tak wina źle wybranych władz Krakowa. Jaki prezydent takie głupie pomysły
a
allek
To kolejny absurd. Korki będą coraz większe. To efekt wybrania takich władz Krakowa. Teraz tylko betonowani i zwężanie wszystkich ulic, aby dobić miasto
M
Majchrowski von
A teraz wyobrażmy sobie jak chcący zaparkować będą mozolnie się wpasowywać w wolne przestrzenie do postoju....
K
Krk
Gratuluje pomysłu, korki gwarantowane
C
Ccc
PROŚ O POMOC RYDZA I TVP
R
RaM
Jak skończą na ul. Dietla pora na Aleje i inne strategiczne ulice, na których za dużo pasów. A tak na serio: milionowe miasto dusi się w korkach, bo infrastruktura nie odpowiada potrzebom, a receptą na to ma być zwężanie ulic! Iście noblowski pomysł! Żal patrzeć na głupotę urzędników...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska