
1. Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK)
Łącznica kolejowa Kraków Zabłocie - Krzemionki
Łącznica Zabłocie - Krzemionki, o długości ponad 1100 m, jest największym nowym obiektem kolejowym w Polsce. Jej budowa trwała dwa lata. Umowę z konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman podpisano we wrześniu 2015 r., a we wrześniu 2017 r. zakończono prace budowlane i rozpoczęto odbiory techniczne.
W ramach inwestycji powstały: 3 estakady, 2 wiadukty, 2 kładki peronowe, 2 przejścia pod torami oraz przebudowano 8,8 km pojedynczego toru i 6,5 km sieci trakcyjnej.
Dzięki nowej inwestycji nie będą już konieczne postoje pociągów osobowych na stacji Kraków Płaszów, które potrzebne były do zmiany kierunku jazdy, a podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o około 15 minut. Ponadto łącznica pozwoli na uruchomienie bezpośredniego połączenia między stacjami Kraków Główny - Kraków Bonarka.
Koszt inwestycji wyniósł 348 mln zł.


2. Wodociągi Miasta Krakowa
Wodociągi Miasta Krakowa to największe w Małopolsce przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, obsługujące ponad milion użytkowników. Ponadstuletnie doświadczenie, nieustanny rozwój i ciągłe podnoszenie jakości świadczonych usług, pozwoliły na osiągnięcie przez Spółkę najwyższych światowych standardów i pozycji lidera w branży. W trosce o komfort życia mieszkańców oraz o środowisko naturalne, Wodociągi Miasta Krakowa realizują wielomilionowe inwestycje, skutecznie aplikują o środki unijne, wdrażają najnowocześniejsze technologie, pozyskują energię z naturalnych źródeł, a także prowadzą wielokierunkowe działania edukacyjne.
Woda z kranów w Krakowie jest druga na świecie pod względem czystości zaraz po "kranowiance" z Singapuru. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Europejską Organizację Współpracy na rzecz Benchmarkingu (EBC).

3. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
Obwodnice Miechowa, Skały, Gdowa, Oświęcimia i Babic
Północna obwodnica Miechowa jest zupełne nową drogą. Liczy 8 kilometrów i 360 metrów, a całkowity koszt jej budowy to 66 milionów złotych. Z tego 50 mln zł to środki unijne (Regionalny Program Operacyjny). Pozostałe koszty pokryły samorząd wojewódzki (12,5 mln) oraz powiatowy i gminny.
Obwodnica Skały, wybudowana w ciągu drogi wojewódzkiej nr 794 Kraków - Koniecpol (woj. śląskie) liczy 4,6 km i przede wszystkim odciąży centrum tego miasta. Całkowita wartość inwestycji to ponad 22,4 mln zł, z czego dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 wyniosło prawie 17 mln zł.
Obwodnica Gdowa. Pierwszy odcinek drogi - 2,7 km, od granicy Gdowa i Bilczyc do ul. Bocheńskiej - wykonano w latach 2012-2014, a drugi w 2018 roku. To inwestycja, podczas której powstało ok. 2 km nowego asfaltu (od ronda na ul. Bocheńskiej do ul. Łapanowskiej). Na jej potrzeby wybudowano m.in. nowy most na Rabie.
Koszt I etapu to ponad 34 mln zł, a II etapu 30 mln zł. Projekt był finansowany z funduszy UE, Województwa Małopolskiego oraz środków własnych Gminy Gdów.
Obwodnica Oświęcimia. Obwodnica pozwoli wyprowadzić poza centrum miasta część ruchu tranzytowego oraz umożliwi szybszy dojazd do Krakowa i na Śląsk. Pięciokilometrowy odcinek rozpoczyna się od skrzyżowania ulic Chemików, Olszewskiego i Fabrycznej w Oświęcimiu, a kończy w Bobrku na skrzyżowaniu z drogą 933. W jej ramach jest prawie kilometrowa estakada z mostem nad Wisłą i linią kolejową Oświęcim - Kraków, pięć rond, chodniki i ścieżki dla rowerów.
Budowa pięciokilometrowej trasy trwała dwa lata i kosztowała 104 mln zł.
Obwodnica Babic. Długość obwodnicy wynosi 4,8 km, szerokość jezdni to 7 m (2 pasy ruchu po 3,5 m każdy). W ramach inwestycji powstały trzy ronda: w miejscu istniejącego skrzyżowania DW 780 z drogą powiatową nr 1014 (ulica Piłsudskiego); na skrzyżowaniu z DW781 (ul. Zakopiańska); na włączeniu do istniejącej DW780 od strony Alwerni (ul. Krakowska).
Całkowity koszt inwestycji to 21 175 472,31 zł., z czego blisko 16,3 mln zł to środki z Unii Europejskiej, ponad 3 mln pochodzi w budżetu Województwa Małopolskiego, a blisko 1,7 ml zł dołożyła gmina Babice.