Czarny humor w kiepskim wydaniu? Firma nie widzi w takim potraktowaniu niczego złego. - Pomysł zaczerpnąłem z Włoch - mówi Bartłomiej Lindner, menedżer z firmy Lindner. - Tam taki kalendarz wydano już w 2001 lub 2003 roku. Atrakcyjne kobiety, delikatne akty erotyczne są stosowane w promocji każdego produktu, dlaczego nie trumien? Zdaję sobie sprawę, że zestawienie jest kontrowersyjne. Wywołało dyskusję i o to chodziło - dodaje.
Jednak kalendarz wzbudził powszechne oburzenie.
- Takie obrazy naruszają godność ludzką, uczucia związane z najbardziej bolesnym przeżyciem, jakim jest pochówek bliskiej osoby - mówi poseł Jan Kulas.
Anna Kowalska z trójmiejskiej agencji reklamowej źle ocenia kalendarz: - Widzę tutaj naprawdę słabą kreację, obliczoną tylko na szokowanie i podejście: nieważne, jak mówią, byleby mówili.