Żelbetowe pale, z których zbudowana będzie palisada, mają 60 cm średnicy i otwory na nie wiercone są w gruncie na głębokość 13 metrów każdy. Powstanie w sumie 17 km pali, wszystkie o średnicy 60 cm. Palisady będą zabezpieczały drogę od strony stoku.
- Nie wszystkie prace można będzie wykonywać poza jezdnią, dlatego od połowy czerwca wprowadzany będzie ruch wahadłowy na czas prac w obrębie jezdni. O utrudnieniach w ruchu będziemy na bieżąco informować – mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Prowadzona przebudowa ma przywrócić drogę do stanu przed uszkodzeniami, które spowodowało osuwisko. Celem jest utrzymanie przejezdności drogi, ponieważ ruchy osuwiskowe mogą doprowadzić do całkowitego jej zniszczenia. Powstanie odwodnienie drogi poprzez budowę systemów drenaży, studni i rowów odprowadzających wodę. Iwona Mikrut zastrzega, że prace nie obejmują stabilizacji całego osuwiska Just-Tęgoborze i mają zasięg lokalny.
Koszt robót wyniesie 46,4 mln zł. Rozbudowa ma być wykonana w ciągu 10 miesięcy.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Zakopianka. Bliżej tunelu im. gen. Maczka
Autor: Joanna Urbaniec, Gazeta Krakowska