W planach SEAT-a jest wprowadzenie samochodów hybrydowych typu plug-in i o niskim zużyciu paliwa w całej marce SEAT do zakończenia produkcji aut spalinowych. Modele Arona i Ibiza zostaną poddane liftingowi w 2025 roku, a w nadchodzących miesiącach marka wprowadzi na rynek nową wersję SEAT-a Leona. Odświeżeniu zostanie poddany również model Ateca.
Rok 2024 to początek największej jak dotąd ofensywy produktowej marki Cupra. W tym roku na rynku pojawi się CUPRA Tavascan, drugi w pełni elektryczny model marki oraz CUPRA Terramar, hybrydowy SUV barcelońskiego producenta. CUPRA ogłosiła również nowe wersje swoich flagowych modeli Leon i Formentor, które zostaną zaprezentowane w nadchodzących tygodniach.
CUPRA potwierdziła również kolejny ważny krok w swojej globalnej ekspansji – wprowadzenie marki na rynek amerykański do 2030 r. W tym roku producent planuje także otwarcie kolejnych punktów CUPRA City Garage w Stambule, Wiedniu i Manchesterze.
- Pod koniec obecnej dekady wejdziemy z marką CUPRA na rynek amerykański, gdzie w pierwszej kolejności wprowadzimy Formentora w wersji BEV i większego elektrycznego SUV-a. Produkcja samochodów będzie odbywać się w fabrykach Grupy Volkswagen zlokalizowanych w regionie Ameryki Północnej, w tym w Meksyku. Wprowadzenie naszej marki do Stanów Zjednoczonych odbędzie się poprzez nowy model dystrybucji – zapowiada Wayne Griffiths.
W ubiegłym roku grupa SEAT S.A. osiągnęła rekordowy zysk operacyjny w wysokości 625 mln euro – to wzrost względem 2022 roku o 592 mln euro (33 mln euro w 2022 r.). Wynik ten oznacza poprawę rentowności sprzedaży przedsiębiorstwa o 4,1 punktu procentowego (z 0,3% do 4,4%). Roczne obroty osiągnęły historyczny poziom 14,333 mld euro – to wzrost o 31% w porównaniu do 2022 r. (10,941 mld euro).
