10 lat po premierze pierwszego Ghosta nadszedł moment na zupełnie nowego "Ducha".
Kluczem do ponownego sukcesu (w ciągu ostatnich dziesięciu lat Ghost jest najlepiej sprzedającym się modelem w 116-letniej historii marki) ma być fakt, że był on tworzony na podstawie doświadczeń i potrzeb obecnych i przyszłych właścicieli Ghosta. To odnoszący sukcesy i podróżujący po całym świecie przedsiębiorcy i wizjonerzy biznesu, który wybrali model Ghost jako symbol zdobytej przez siebie pozycji.
Nowy Ghost to najbardziej zaawansowany technologicznie model marki Rolls-Royce, ale jednocześnie tworzony z myślą "im mniej, tym lepiej".
Został zbudowany na nowatorskiej konstrukcji marki Rolls-Royce - sztywnej aluminiowej platformie.
Zupełną nowością jest także napęd - na cztery koła, obie osie są skrętne.
Napędza go flagowy, podwójnie doładowany silnik V12 o pojemności aż 6,75 litra, który generuje 571 KM (maksymalny obrót na poziomie 850 Nm). Dzięki temu nowy Ghost ważący ok. 2,5 tony rozpędza się do pierwszej setki w 4,8 sek. (prędkość maksymalna 250 km/h).
Ghost ma elektrycznie otwierane i zamykane drzwi. Jak podkreśla producent, dzięki "perfekcyjnie zestrojonym częstotliwościom drgań elementów wnętrza w kabinie panuje idealna cisza".
Co ciekawe, pracując nad nowym modelem Ghost, zespół Rolls-Royce Bespoke, w którego skład wchodzą projektanci, inżynierowie i rzemieślnicy, stworzył nową podświetlaną tablicę rozdzielczą - nowatorskie rozwiązanie, którego stylistyka jest subtelnym nawiązaniem do podsufitki imitującej rozgwieżdżone niebo. Ten element wyposażenia stał się ikoną marki Rolls-Royce i dołączył do innych, kojarzonych z nią elementów, jak figurka Spirit of Ecstasy, osłona chłodnicy Pantheon Grille czy monogram z podwójną literą R.
