
Oświęcim
Oświęcim-Praga w swojej historii ma także ważny epizod sportowy. Jeździł nim m.in. wielokrotny mistrz Polski Jan Ripper. Amatorzy rajdów, w tym także panie z powodzeniem startowały w różnych imprezach krajowych, ale samochód z Oświęcimia zapisał się w historii przede wszystkim bezprecedensowym wyczynem na trasie Rajdu Monte Carlo w zimie 1931 roku. Polska załoga: Adam Potocki, Stanisław Barylski i Ignacy Kołłupajło wystartowała do tego rajdu 8-cylindrowym modelem Grand ze stolicy Mołdawii Jassy. Warunki były tak fatalne, że większość załóg musiała się wycofać. Do zlotu gwiaździstego w Monte Carlo dojechały tylko dwie załogi, w tym Polacy Oświęcimiem-Pragą. Za ten wyczyn załoga została nagrodzona pucharem za najlepszy rezultat na trasie dojazdowej. Na zdjęciu przedstawiciel rodziny Haberfeldów z Oświęcimia, który także spróbował swoich sił w słynnym rajdzie

Oświęcim
Auta Oświęcim-Praga były hitem motoryzacji w przedwojennej Polsce

Oświęcim
Spółka z Oświęcimia miała swoje przedstawicielstwa w największych miastach w Polsce, reklamując swój pojazd jako symbol niezawodności

Oświęcim
Przedwojenna prasa donosiła m.in. o ekspedycji polarnej, która wyruszyła z czeskiej Pragi autami marki Oświęcim-Praga