https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rusza remont nawierzchni autostrady A4 Kraków – Katowice. Będą utrudnienia

Grzegorz Skowron
24 kwietnia rozpoczyna się ostatni etap wymiany nawierzchni autostrady A4 Katowice-Kraków. - Inwestycja prowadzona będzie w sprawdzony, możliwie najbardziej przyjazny dla kierowców sposób – na krótkich odcinkach, z zachowaniem dwóch pasów ruchu w każdym kierunku – zapewnia Rafał Czechowski, rzecznik prasowy spółki Stalexport Autostrada Małopolska. Remontowi nawierzchni towarzyszyć będą prace związane z poszerzeniem wlotów na place poboru opłat w Mysłowicach i w Balicach.

W pierwszej kolejności prace prowadzone będą na jezdni w kierunku Krakowa, na odcinku o długości 4,1 km między węzłami Chrzanów i Rudno (od km 376 do km 380). Następnie wykonawca robót przeniesie się na odcinek o długości 3,5 km między węzłami Jeleń i Chrzanów. 7 maja br. rozpocznie się wymiana nawierzchni z poszerzaniem wlotu na plac poboru opłat w Balicach.

– W pierwszym etapie wymiany nawierzchni naszej autostrady przetestowaliśmy organizację ruchu, która okazała się być optymalna z punktu widzenia płynności przejazdu. Każdy z remontowanych odcinków jezdni był odpowiednio krótki, a przez cały okres trwania remontu zachowaliśmy dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Wyjątek stanowiły krótkotrwałe okresy związane z montażem lub demontażem stalowych barier bezpieczeństwa, rozdzielających przeciwne kierunki ruchu – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska. – Zakładamy, że wymiana pozostałych 42 km nawierzchni przebiegnie równie sprawnie nie powodując uciążliwości dla kierowców. Także prace na placach poboru opłat w Balicach, a później w Mysłowicach prowadzić będziemy wiosną i jesienią, z przerwą w okresie zwiększonego, wakacyjnego natężenia ruchu – dodaje.

Na jezdni w kierunku Krakowa jeden pas ruchu będzie remontowany, drugi będzie przejezdny. Na jezdni do Katowic będą dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i jeden pas w kierunku Krakowa. Na remontowanych odcinkach wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h.

W latach 2016-2018 spółka Stalexport Autostrada Małopolska wyremontowała 76,6 km nawierzchni jezdni zarządzanego przez siebie odcinka A4. Wartość kontraktu na remont pozostałych 42,4 km wynosi 49,6 mln zł. Prace mają się zakończyć w październiku 2020 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

Nasz sondaż przed eurowyborami. PiS i Koalicja Europejska łeb w łeb

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To jest sprawa do prokuratury ,nie może być tak że od kilku lat tak krótki odcinek jest ciągle remontowany, tam gdzie jest idealna nawierzchnia za parę miesięcy znowu jest remont ,ktoś kto ma możliwości powinien sprawdzić co jest w umowie,czy przypadkiem koncesja nie jest przedłużana o każdy dzień trwania remontu ....

E
Easy Driver
"Na remontowanych odcinkach wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h." - ograniczenie ograniczeniem a debile i tak beda probowac jechac 180-200 km/h i wisiec ci na zderzaku byle byś tylko nie jechał przepisowa 80-tka !!!. Jedynie austriackie rozwiazanie (remont = fotoradar) wymusi na idiotach rozsadna jazde !
G
Gość
Odkąd Kolczyk przejął autostradę (wybudowaną za pieniądze podatników) ani przez chwilę nie była ona autostradą od początku do końca. Do tego doszły tajne aneksy nakładające kary na państwo polskie za remontowanie tras alternatywnych, podpisane przez Wąsacza i resztę bandy. Dobrze, że kolczyk zdechł - to była jego karma za aspołeczne życie.
l
leśne postkomuchy
Te szmaty sobie ciagle urzadzaja remont. W ten sposob sie nie musza wywiazywac z zapisow umowy o poszerzeniu autostrady a i tak zapewniaja sobie haracz od panstwa
R
Robert
Zaczyna się? Dobre sobie, remont tam trwa od czasów prehistorycznych.
e
ecik
Od kiedy pamiętam (a pamiętam jeszcze czasy kiedy nie było tego tworu) jest tam ciągły remont. Raz, że to nie jest autostrada, a raczej droga szybkiego ruchu, a dwa, że nikt jeszcze nie beknął za umowę na budowę tego i warunki zawarte w niej.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska