5 z 14
ZNAKI DROGOWE, które się wykluczają
6 z 14
Być może osoby, które wydają decyzję o postawieniu znaku są kompetentne i mają na to twarde argumenty, ale pracownicy firm, które zajmują się realizacją tych zleceń nie zawsze muszą znać się na rzeczy. Dowód: Rondo w Sulęcinie, woj. Wielkopolskie.
NIEWŁAŚCIWE znaki
7 z 15

NIERÓWNE pasy ruchu
Pas pasowi nie równy. Pas ruchu na drodze szybkiego ruchu czy autostradzie jest szerszy od tego, w terenie zabudowanym. Zmniejszenie pasa ruchu m,że mieć wpływ na poprawienie bezpieczeństwa na drodze, sprawdziło to m.in. Jaworzno na swoim przykładzie. Są jednak takie miejsca, w których zwężenie pasa ruchu i linia ciągła jest nierozsądnym rozwiązaniem. Przykład? Droga dwukierunkowa z podwójną ciągłą, której z zasady nie można przekraczać + parking na poboczu. Niektóre sytuacje zmuszają kierowców do tego, żeby delikatnie ominąć wyjeżdżający lub źle ustawiony samochód, jednak podwójna ciągła uniemożliwia ten manewr.
8 z 14
Ile razy spotkaliście się z sytuacją, że na środku nowo powstałej drogi, na której w powietrzu czuć jeszcze zapach asfaltu, stoi… latarnia? Albo zaasfaltowany jest obszar wokół drzewa? Na środku dróg znaleźć można też słupki, słupy energetyczne i inne cuda, które zdecydowanie nie powinny się tam znaleźć. Jak mało wyobraźni trzeba mieć, żeby realizować taki projekt? Prawda jest jednak taka, że wykonawca wykonuje zlecenie tak, jak jest to w planach, niekiedy takich absurdów po prostu nie ucina się na etapie planowania.