Rapid Spaceback jest niewielkim pojazdem, nieco większym niż Fabia, ale przemawia do wyobraźni potencjalnego użytkownika sporą powierzchnią załadunkową.
W bagażniku jesteśmy w stanie pomieścić 415-litrowy ładunek (i aż 1318-litrowy, gdy złożymy tylną kanapę). Osoby, które po raz pierwszy zobaczyły ten pojazd, zwracały uwagę przede wszystkim na duże światła LED do dziennej jazdy, które w jakimś sensie nawiązują do modelu Superb, reprezentującego wszak segment premium. Z segmentu tego wywodzą się też reflektory bi-ksenonowe (podwójne), która zapewniają bardzo dobrą widoczność podczas jazdy.
Podobał się także gustowny zielony lakier metalizowany. Auto, które w wersji bazowej kosztuje ok. 52 tys., zł, jest eleganckie również we wnętrzu. Dzięki faceliftingowi otrzymało między innymi bardziej eleganckie wykończenie deski rozdzielczej w postaci pasa z wysokiej jakości tworzywa, który przebiega przez całą jej szerokość. Spaceback jest pierwszym modelem Rapida wyposażonym w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy C-EPS (Column-Electric Power Steering), które sprawia, że ruch kierownicą jest lekki, a sterowanie precyzyjne.
Mamy tu też bardzo dobrej klasy nawigację Amundsen z kolorowym, 6,5-calowym ekranem dotykowym i obsługą głosową. Jakość jazdy podnosi klimatyzacja Climatronic z czujnikiem wilgotności. Podczas jazdy sprawdziło się m.in. automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne. 1-litrowy silnik o mocy 110 koni mechanicznych jest żwawy - samochód rozpędza się do setki w 9,8 sekundy i pali na trasie ok. 5 litrów.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków