Spis treści
Jak to zwykle przy takich okazjach bywa Corolla 2023 dostała również nowy pakiet systemów wspierających kierowcę oraz nowe mutimedia z nowym wyglądem deski rozdzielczej. Minimalnie zmieniono również przód samochodu.
Toyota Corolla. Kolejny szczebel wyżej

Podobnie jak w produkowanym do tej pory modelu w gamie napędów Corolli hatchback, sedan i kombi są także dwa do wyboru zespoły hybrydowe. W obu z silnikami elektrycznymi współpracują silniki benzynowe 1,8 l oraz 2,0 l. W każdym z nich wprowadzono znaczące zmiany, dzięki którym zyskały większą o kilkanaście KM moc i lepsze osiągi przy większej wydajności. Modyfikacje objęły również jednostkę sterującą i przekładnię elektryczną, baterię litowo-jonową oraz charakterystykę pracy napędu, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność z jazdy.
Toyota Corolla. Teraz 140 i 196 KM

Moc hybrydowego układu napędowego z jednostką 1,8 l wzrosła do 140 KM. Do tej pory ta hybryda generowała 122 KM. Corolla z nowym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 sek., tj. o 1,8 sek. szybciej od poprzedniej. Z kolei moc hybrydowego układu napędowego z jednostką 2,0 l wzrosła do 196 KM, o 12 KM więcej. Przyspieszenie od 0 do 100 km trwa 7,4 s, czyli o pół sekundy krócej niż w modelu z hybrydą 2.0 czwartej generacji.
Zmiany te były możliwe, gdyż konstruktorzy Toyoty opracowali tę najnowszą generację technologii hybrydowej po drobiazgowej analizie wszystkich komponentów tego napędu pod kątem zwiększenia jego wydajności przy jednoczesnym ograniczeniu wielkości i masy. Pozwoliło to zwiększyć jego moc napędu przy zachowaniu tej wyjątkowej oszczędności.
Toyota Corolla. Zmiany w przekładni i baterii
Nie bez znaczenia było także udoskonalenie przekładni polegające m.in. na zastosowaniu oleju o o połowę mniejszej lepkości. Nowy olej redukując tarcie wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa. Poza tym zastosowano np. mniejsze koła zębate z zębami o większej powierzchni styku oraz mniejszy i lżejszy mechanizm różnicowy co też poskutkowało lepszą pracą tejże skrzyni przekładniowej.