https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy przesiądą się na elektryki. Właśnie ogłoszono przetarg

Bartosz Dybała
Krakowski Holding Komunalny ogłosił przetarg na najem długoterminowy samochodów elektrycznych na potrzeby magistratu, miejskich spółek oraz jednostek. Termin składania ofert upływa 11 kwietnia. To efekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która nałożyła na samorządy obowiązek posiadania do 2020 r. minimum 10 proc. samochodów zeroemisyjnych w użytkowanej flocie.

- Z tego co mi wiadomo to w tej chwili największy tego typu przetarg w Polsce, bowiem Kraków wynajmie jednorazowo 46 samochodów. Dzięki temu miasto wypełni swój obowiązek nałożony ustawą. Podjąłem decyzję, aby jedna instytucja - KHK S.A. zajął się kompleksowo tym przedsięwzięciem, dlatego spółka jest liderem grupy zakupowej.

Dzięki temu zmniejszyliśmy koszty administracyjne, które towarzyszyłyby indywidualnej realizacji procedur przetargowych przez poszczególne jednostki oraz liczymy na to, że uzyskamy korzystniejsze warunki wynajmu - komentuje Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.

W ramach grupy zakupowej pojazdy osobowe zeroemisyjne zostaną pozyskane przez następujące jednostki: Urząd Miasta Krakowa, Straż Miejska Miasta Krakowa, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Zarząd Transportu Publicznego, Zarząd Budynków Komunalnych, Zarząd Zieleni Miejskiej, Zarząd Infrastruktury Sportowej, Zarząd Cmentarzy Komunalnych, Miejskie Centrum Profilaktyki Uzależnień, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Muzeum Inżynierii Miejskiej, Fundacja Miejski Park i Ogród Zoologiczny, Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy nr. 3, Zespół Placówek Resocjalizacyjno- Socjoterapeutycznych oraz spółki miejskie MPWiK S.A., MPEC S.A., MPK S.A., MI sp. z.o.o oraz KHK S.A.

- Zdecydowaliśmy się na przyjęcie formuły najmu długoterminowego samochodów na 3 lata. Przyjęty okres jest optymalny ze względu na dynamiczne tempo rozwoju technologii napędów pojazdów elektrycznych oraz zwiększającej się stale oferty rynkowej. KHK S.A. przeprowadzi też kolejne postępowanie przetargowe na zakup i montaż 39 wewnętrznych stacji ładowania dla jednostek wchodzących w skład grupy zakupowej - informuje Tadeusz Trzmiel, prezes Krakowskiego Holdingu Komunalnego.

ustawodawca nie wprowadził zakazu zakupu i posiadania pojazdów spalinowych we flotach gminnych. Zatem w roku 2020 Gmina Miejska Kraków będzie mogła posiadać maksymalnie 90 proc. pojazdów spalinowych w swojej flocie. W perspektywie do roku 2025 działania Gminy będą polegały na sukcesywnym pozbywaniu się starych pojazdów spalinowych i zastępowaniu ich pojazdami zeroemisyjnymi do wysokości minimum 30 proc. ogólnej liczby pojazdów stanowiących flotę gminy.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
rew
Niech się do autobusów i tramwajów przesiądą, a nie samochodami po buspasach.
o
olo
Niech się urzędnicy przesiądą na tramwaje i autobusy. Przynajmniej by poczuli jakie udogodnienia wprowadzają dla mieszkańców. Skończyły by się rewolucje zza biurka. Bez wizyty w terenie.
Z
Zbigniew Rusek
Zamiana auta spalinowego na elektryczny nie zlikwiduje największego problemu Krakowa, jakim jest nadmiar samochodów w mieście i w związku z tym nieustanne korki. Zamiast kupować elektryczne, niech zwyczajnie zredukują liczbę aut i niech jeżdżą do pracy autobusami lub tramwajami. W Krakowie jest o wiele za dużo samochodów osobowych i właściwie to posiadaczy 'czterech kółek" powinno się przesiedlać do wyludniających się miast (Katowice, Łódź).
A
A
Czyżby miały wygrać białe BMW i3,
te które stały rok w salonie na przeciw AWF?
Aut jest kilkadziesiąt...

Wybrane dla Ciebie

Za duże na MŚP, za małe na korporację. Unia stworzy nową kategorię firm

Za duże na MŚP, za małe na korporację. Unia stworzy nową kategorię firm

Metropolita krakowski z wizytą w Rzymie. Wiadomo, z kim się spotkał

Metropolita krakowski z wizytą w Rzymie. Wiadomo, z kim się spotkał

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska