https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Używana Skoda Octavia III (2012 -2016 lifting). Poznaj jej wady i zalety

Krzysztof Klucznik
Płyta podłogowa MQB pozwala na stosowanie różnych konstrukcji tylnego zawieszenia.
Płyta podłogowa MQB pozwala na stosowanie różnych konstrukcji tylnego zawieszenia. Motofakty.pl
Trzecia generacja czeskiego szlagieru zadebiutowała w 2012 roku. Do budowy auta wykorzystano płytę podwoziową MQB, którą Octavia współdzieli m.in z Audi A3 i Seatem Leonem.

Płyta podłogowa MQB pozwala na stosowanie różnych konstrukcji tylnego zawieszenia. Z tej możliwości skorzystał producent wykorzystując - zależnie od wersji silnikowej, belkę skrętną lub układ wahaczy. To pierwsze rozwiązanie spotkamy w odmianach: 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI i 2.0 TDI 150 KM. Zawieszenie wielowahaczowe występuje w odmianach 4x4 oraz mocniejszych wariantach 2.0 TDI 184 KM i 2.0 TSI. Nie ma informacji, by podwozie Octavii było nadmiernie awaryjne.

Plusy:

  • przestronne wnętrze
  • niezła jakość wykonania
  • ogólna trwałość i niezawodność

Minusy:

  • awaryjna skrzynia DSG
  • dużo aut poflotowych i powypadkowych
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Wybrane dla Ciebie

Wisła walczy o dobre miejsce przed barażami. Bruk-Bet Termalica już świętuje, ale…

Wisła walczy o dobre miejsce przed barażami. Bruk-Bet Termalica już świętuje, ale…

Będą kolejne zmiany na drodze do Morskiego Oka. Czy zwiększą bezpieczeństwo turystów?

Będą kolejne zmiany na drodze do Morskiego Oka. Czy zwiększą bezpieczeństwo turystów?

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska