https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wkrótce wielkie utrudnienia w Krakowie-Podgórzu [SZCZEGÓŁY]

Piotr Rąpalski
Uwaga kierowcy i pasażerowie komunikacji! W nocy z poniedziałku na wtorek (15/16.08) wykonawca łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionki wprowadzi duże zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Wielickiej, Limanowskiego, Powstańców Wielkopolskich i al. Powstańców Śląskich.

Ze względów na uruchomienie kolejnego etapu budowy łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionki zamknięta dla ruchu zostanie większa część skrzyżowania:

  • z al. Powstańców Śląskich będzie można kierować się, przez estakadę Obrońców Lwowa, w stronę ul. Powstańców Wielkopolskich
  • z ul. Wielickiej będzie można skręcić tylko w stronę ul. Powstańców Wielkopolskich
  • z ul. Powstańców Wielkopolskich będzie można skręcić tylko w stronę ul. Wielickiej
  • z ul. Limanowskiego będzie można skręcić tylko w stronę al. Powstańców Śląskich
  • ruch tramwajowy na ul. Wielickiej będzie się odbywał bez przeszkód
Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

W tym etapie PKP PLK planuje wykonać odcinki łącznicy nad skrzyżowaniem. By tego dokonać musi nie tylko ustawić tymczasowe podpory na tarczy skrzyżowania ale i operować kilkuset tonowymi dźwigami w miejscu gdzie obecnie poruszają się samochody.

Po naszych naleganiach na utrzymanie choć częściowej przejezdności skrzyżowania uzyskaliśmy jedynie zgodę prowadzącego budowę i odpowiedzialnego za bezpieczeństwo wykonawcy na utrzymanie komunikacji zbiorowej. Tramwaje będą kursowały cały czas trwania tego etapu budowy a autobusy tylko przez jego część. Udało się nam również wypracować z wykonawcą utrzymanie przez większość czasu przejezdności estakady (na dwóch lub jednym pasie).

Zdajemy sonie sprawę, że przedstawiona przez PKP organizacja ruchu stanowi bardzo duże utrudnienia dla mieszkańców, jednak jest to wersja alternatywna. Pierwotnie PKP planowało całkowicie zamknąć skrzyżowanie na pół roku.

Sugerowany objazd zostanie wyznaczony ulicami: ul. Klimeckiego, Kotlarską, rondo Grzegórzeckie, Grzegórzecką, Dietla, Konopnickiej i Kamieńskiego.

Kierowcom poruszającym się pomiędzy Nową Hutą, a Podgórzem, sugerujemy również korzystanie z objazdu przez autostradową obwodnicę Krakowa (A4), przez drogę ekspresową S7 (węzeł Rybitwy) i ul. Śliwiaka.

Zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

  • linie 174 i 178 w kierunku Os. Kurdwanów/Pod Fortem będą kursowały do przystanku „Stoczniowców” bez zmian, następnie ulicą Nowohucką, Klimeckiego, Herlinga-Grudzińskiego, Zabłocie, Na Zjeździe, Limanowskiego, Wielicką, al. Powstańców Śląskich i dalej po swoich stałych trasach. Linie będą obsługiwały następujące przystanki: Kuklińskiego, Klimeckiego, Plac Bohaterów Getta (w zatoce na jezdni ogólnej), Powstańców Wielkopolskich (utrzymany w lokalizacji za skrzyżowaniem). W kierunku przeciwnym utrzymana będzie trasa przez estakadę Obrońców Lwowa.
  • linia 643 w kierunku Złocienia nie będzie obsługiwała dodatkowego przystanku „Powstańców Śląskich” na ul. Wielickiej.
  • linia 669 w kierunku Nowego Bieżanowa będzie kursowała pasem tramwajowo-autobusowym z obsługą przystanku „Powstańców Wielkopolskich” na przystanku tramwajowym.
  • ruch tramwajowy na ul. Wielickiej będzie się odbywał bez przeszkód

Dodatkowo, w celu usprawnienia autobusów KMK, zostaną wprowadzone następujące BUS - pasy:

  • na ul. Nowohuckiej, od skrzyżowania z ul. Stoczniowców, do skrzyżowania z ul. Klimeckiego
  • na ul. Kamieńskiego, od skrzyżowania z ul. Pańską do łącznika z al. Powstańców Śląskich. Z tego BUS - pasa będą też mogły korzystać samochody z co najmniej trzema osobami na pokładzie

Informacja dla rowerzystów:
Sugerowany objazd skrzyżowania od ul. Wielickiej przez ul. Wapienną i kładkę nad al. Powstańców Śląskich. Natomiast rowerzystom jadącym od Nowej Huty w stronę Podgórza sugerujemy przejazd ul. Klimeckiego w kierunku Zabłocia.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
x
My mamy swój szpital , widać, żeś z warszawki !!!!
K
Klawisz
8 minut 2 razy dziennie razy 5 to 80 minut w tygodniu które nie będę stał w krakowskim korku :)
Oddam miejsce parkingowe w centrum po inwestycji :)
L
Luki
kzyn brawo. W końcu znalazłem jeden mądrze napisany komentarz przez osobę która zna temat i potrzeby SKM. A nie tak jak większość po co ta inwestycja ale dlaczego nic się w Polsce nie buduje bo na zachodzie mają a my nie.
A
Arek
Masz mój głos, startuj w wyborach!
b
budowa.....
wybudują będzie pięknie ,a korki w podgórzu zawsze były to nie z powodu budowy .
k
kzyn
A jakie to ma znaczenie? Ta inwestycja jest aktualnie najważniejszą inwestycją w transport zbiorowy dla Krakowa i południowo-zachodniej części województwa. I bredzenie o "niepotrzebności" kompletnego ignoranta tego nie zmieni. Świadomi kierowcy popierają tą inwestycję, bo ostatecznie zmniejszy korki.
o
olek
A co ty możesz o tym wiedzieć, jesteś inżynierem czy człowiekiem piszącym po to aby zamącić ? spadaj do Tworek ale już !!!
V
Vvvv
Bielsko-Biała piszemy bez spacji.
D
Dominik Krk
"Po naszych naleganiach na utrzymanie choć częściowej przejezdności skrzyżowania uzyskaliśmy jedynie zgodę prowadzącego budowę i odpowiedzialnego za bezpieczeństwo wykonawcy na utrzymanie komunikacji zbiorowej.." Wtf?
O
Opinia
Przesadzone te utrudnienia. Zadnych utrudnien nie bedzie tramwaj objezdza po estakadzie w plaszowie, tu tez maja jezdIc jak do tej pory. Nie widze zadnych problemow. Jak ktos jedzie ze wsi to moze odrazu na obownicy poleciec na s7 i do huty.
123
Spadaj debilu
K
Krakus80
Co za dureń zezwolił na realizację tej bezsensownej inwestycji? Władze miasta wiedząc jakie utudnienia w komunikacji wprowadzi ta budowa nie powinny do niej dopuścić. To nie jest hejt , to jest realne spojrzenie na rzeczywistość z punktu widzenia mieszkańca.
p
pozdro
Epokowa inwestycja, czekam jeszcze na stację Kraków Bronowice ! To będzie węzeł. Ogólnie powinno się zrobić te stacje Kraków Bronowice, Kraków Prądnik Czerwony, Kraków Płaszów i Kraków Sankturium jako takie wylotowe w różnych kierunkach i tam P+R. I zlikwidować parking na Kraków Główny i zrobić tam ogród na dachu jak na bibliotece Uniwerku Warszawskiego!
p
pozdro
Co ci blokują będziesz jeździł przez Kraków Płaszów estakadą tramwajem zamiast na wprost i przez Zabłocie. Tak naprawdę żadne utrudnienia, po prostu mniej aut wpuszczą do centrum.
G
Gość
Na jakiej podstawie twierdzisz, że inwestycja jest niepotrzebna? Na podstawie swojego widzimisię? Łącznica skróci czas jazdy pociągów o 8-15 minut, co ma kolosalne znaczenie dla kolei aglomeracyjnej. Bo np. do Skawiny pociąg będzie wygrywał czasowo z busami i samochodami. Łącznica może skutecznie odciążyć połączenia na południowy-zachód od Krakowa. Będzie miała też znaczenie w ruchu wewnątrz miasta. W kilkanaście minut dostaniesz się z północy Krakowa na południe.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska