Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Ruch wahadłowy na ul. Legionów w Oświęcimiu w ciągu drogi wojewódzkiej 933
Od poniedziałku, 26 lutego, przed południem, na ul. Legionów w rejonie budowy obwodnicy Oświęcimia na odcinku około 160 metrów wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.

- Ulica Legionów będzie w tym miejscu poprowadzona w nowym śladzie. To już ostatni odcinek przebudowy tej ulicy. Żeby wykonać niezbędne prace związane z budową jej nowego przebiegu, musimy wprowadzić ruch wahadłowy. Taka organizacja ruchu potrwa do końca kwietnia - zapowiada Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji w krakowskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ruch będzie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. W przypadku dużej liczby pojazdów ruch będzie sterowany ręcznie.
Na tym odcinku drogi 933 ruch wahadłowy obowiązywał w drugiej połowie ub. roku. W grudniu, przed świętami, został zawieszony na czas przerwy zimowej, gdy prace były prowadzone w ograniczonym zakresie. Drogowcy już wtedy jednak zapowiadali, że utrudnienia pojawią się ponownie.

Budowa rond obok mostów na Wiśle, Sole i Macosze oraz tunelu pod linią kolejową Oświęcim - Czechowice-Dziedzice, to w tej kluczowe zadania w ramach budowy oświęcimskiej obwodnicy.

Obok ul. Legionów ronda budowane są jeszcze w rejonie ul. Jagiełły na przecięciu obwodnicy z drogą wojewódzką 948 oraz w pobliżu ul. Zatorskiej, gdzie będzie kończyć się nowa droga.

Obwodnica Oświęcimia w ciągu drogi 44
Cała obwodnica Oświęcimia, która będzie nową częścią drogi krajowej 44, ma długość przeszło 9 km. Prowadzi od węzła Oświęcim między miejscowościami Bojszowy i Jedliny po śląskiej stronie, na powstającej drodze ekspresowej S1, do okolic skrzyżowania ulic Zatorskiej i Grojeckiej. Ta trasa ominie od południa miasto i zapewni szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4.
Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:
- z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
- z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
- z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
- z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);
- z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe); -z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).
Koszt inwestycji wynosi 0,5 mld zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł unijnego dofinansowania.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Wraca temat BDI Bielsko-Biała - Kęty - Wadowice - Głogoczów
- Na S1 między Oświęcimiem a Bielskiem prace trwają mimo zimy. Widać efekty! Zdjęcia
- Zimowe Grand Prix Zadyszki w Oświęcimiu na finiszu. WIDEO
- Niezwykły akt łaski dla popełniających wykroczenia drogowe
- Kibice zagrzewali Re-Plast Unię Oświęcim do walki przeciwko Jastrzębiu
- Brudne gry w Zatorze i Oświęcimiu przed wyborami samorządowymi ZDJĘCIA
