Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znów będę utrudnienia na ul. Legionów w Oświęcimiu w ciągu drogi 933. W związku z budową obwodnicy będzie ruch wahadłowy. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Kierowcy muszą znów przygotować się na utrudnienia w ruchu na ul. Legionów w Oświęcimiu w ciągu 933
Kierowcy muszą znów przygotować się na utrudnienia w ruchu na ul. Legionów w Oświęcimiu w ciągu 933 GDDKiA
Kierowcy muszą znów przygotować się na utrudnienia w ruchu na ul. Legionów w Oświęcimiu w ciągu drogi wojewódzkiej 933. Będą one związane z kolejnym etap budowy na tym odcinku obwodnicy Oświęcimia do drogi S1.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Ruch wahadłowy na ul. Legionów w Oświęcimiu w ciągu drogi wojewódzkiej 933

Od poniedziałku, 26 lutego, przed południem, na ul. Legionów w rejonie budowy obwodnicy Oświęcimia na odcinku około 160 metrów wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.

W związku z powstającą obwodnicą Oświęcimia trwa przebudowa ul. Legionów na przecięciu z nową drogą
W związku z powstającą obwodnicą Oświęcimia trwa przebudowa ul. Legionów na przecięciu z nową drogą GDDKiA

- Ulica Legionów będzie w tym miejscu poprowadzona w nowym śladzie. To już ostatni odcinek przebudowy tej ulicy. Żeby wykonać niezbędne prace związane z budową jej nowego przebiegu, musimy wprowadzić ruch wahadłowy. Taka organizacja ruchu potrwa do końca kwietnia - zapowiada Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji w krakowskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Utrudnienia związane z budową obwodnicy na tym odcinku planowane są do kwietnia
Utrudnienia związane z budową obwodnicy na tym odcinku planowane są do kwietnia Archiwum Gazety Krakowskiej / Bogusław Kwiecień

Ruch będzie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. W przypadku dużej liczby pojazdów ruch będzie sterowany ręcznie.

Na tym odcinku drogi 933 ruch wahadłowy obowiązywał w drugiej połowie ub. roku. W grudniu, przed świętami, został zawieszony na czas przerwy zimowej, gdy prace były prowadzone w ograniczonym zakresie. Drogowcy już wtedy jednak zapowiadali, że utrudnienia pojawią się ponownie.

W związku z ruchem wahadłowym kierowcy muszą spodziewać się korków na ul. Legionów
W związku z ruchem wahadłowym kierowcy muszą spodziewać się korków na ul. Legionów Archiwum Gazety Krakowskiej / Bogusław Kwiecień

Budowa rond obok mostów na Wiśle, Sole i Macosze oraz tunelu pod linią kolejową Oświęcim - Czechowice-Dziedzice, to w tej kluczowe zadania w ramach budowy oświęcimskiej obwodnicy.

Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia na drodze 933 w Oświęcimiu
Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia na drodze 933 w Oświęcimiu GDDKiA

Obok ul. Legionów ronda budowane są jeszcze w rejonie ul. Jagiełły na przecięciu obwodnicy z drogą wojewódzką 948 oraz w pobliżu ul. Zatorskiej, gdzie będzie kończyć się nowa droga.

Przebudowa ul. Legionów na tym odcinku drogi 933 będzie przebiegać po nowym śladzie
Przebudowa ul. Legionów na tym odcinku drogi 933 będzie przebiegać po nowym śladzie GDDKiA

Obwodnica Oświęcimia w ciągu drogi 44

Cała obwodnica Oświęcimia, która będzie nową częścią drogi krajowej 44, ma długość przeszło 9 km. Prowadzi od węzła Oświęcim między miejscowościami Bojszowy i Jedliny po śląskiej stronie, na powstającej drodze ekspresowej S1, do okolic skrzyżowania ulic Zatorskiej i Grojeckiej. Ta trasa ominie od południa miasto i zapewni szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4.

Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:

- z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
- z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
- z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
- z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);
- z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe); -z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).

Koszt inwestycji wynosi 0,5 mld zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł unijnego dofinansowania.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska