
W uniknięciu komunikacyjnych zatorów pomogłaby też rozbudowa systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA).

Na czas remontu głównych dróg w mieście można byłoby wprowadzać darmową komunikację zastępczą, która zachęcałaby do pozostawienia samochodu, co ograniczałoby korki.

W rozwiązaniu problemów komunikacyjnych pomagają bezkolizyjne rozwiązania, a takim są tunele. Gdyby powstał tunel pod Wisłą to w przyszłości nie trzeba byłoby budować nowego mostu Grunwaldzkiego (obecny jest remontowany, ale za kilkanaście lat i tak ma osiągnąć kres swojej wytrzymałości). Głównie w tunelach mają przebiegać brakujące trasy III obwodnicy Krakowa: Pychowicka i Zwierzyniecka (z tunelem pod wzgórzem św. Bronisławy i Kopcem Kościuszki). Gdyby te trasy już istniały, duże remonty drogowe byłby mniej uciążliwe, bowiem zapewniona byłaby duża trasa objazdowa.

W przypadku rozkopanych ulic świetnym rozwiązaniem jest przesiadka na rower. Zachęciłaby do tego rozbudowa tras i ścieżek rowerowych w Krakowie. W przypadku remontu mostu Grunwaldzkiego przydałaby się alternatywna kładka. Taka powstaje między Kazimierzem a Ludwinowem, ale będzie gotowa w połowie 2026 roku, a więc po planowanym zakończeniu modernizacji mostu.