
Sieć to coś znacznie więcej niż miejsce z ofertami pracy. Rekruterzy posługują się nią, aby wyłonić najlepszych kandydatów na dane stanowisko, a pracownicy budują w internecie swój wizerunek i porównują pracodawców. Sprawdź, czy potrafisz wykorzystać potencjał social mediów. Poznaj narzędzia, które ułatwiają znalezienie pracy online.

Canva i kreatory CV
Kandydaci do pracy często nie uzupełniają swoich profili w social mediach. Tymczasem warto podać miejsce pracy i zajmowane stanowisko w takich serwisach, jak Facebook. Nie zaszkodzi też uzupełnienie metryczki.
Osoby, które zaakceptowały fakt, że wygląd CV ma znaczenie, mogą znaleźć w sieci profesjonalne kreatory CV. Takie narzędzie udostępniają niektóre serwisy z ogłoszeniami o pracę. Duży wybór szablonów znajduje się także w bezpłatnym programie graficznym Canva.

Grupy na Facebooku
Kopalnią wiedzy dla specjalistów są grupy tematyczne na Facebooku. Skupiają one przedstawicieli konkretnych zawodów i branż. Wielu rekruterów dociera do potencjalnych pracowników właśnie za pośrednictwem takich grup. Swoje pięć minut w serwisie Marka Zuckerberga mają również osoby bez konkretnych kwalifikacji, które szukają pracy w danym mieście. Mogą one przeglądać oferty pracy na grupach związanych z konkretną lokalizacją.
- Dziś nie chodzi już o „być czy nie być” w social mediach, tylko o to jak w nich być. Media społecznościowe zaczynają wieść prym w rekrutacji i to jest trend na fali wznoszącej widoczny na całym świecie. To tam jest bicie serca rynku pracy - mówi Krystian Dryniak, prezes agencji digitalowej Social Media London Style oraz spółki Software House Wise Guys.

Oferty pracy na Facebooku
Od jakiegoś czasu pracodawcy mogą zamieszczać na Facebooku oferty pracy. Nie wyświetlają się one wszystkich internautów. Algorytm Facebooka dopasowuje ogłoszenia do potencjalnych zainteresowanych - to oni znajdują się oni w grupie odbiorców, którzy widzą oferty. Co ważne, usługa jest bezpłatna, przynajmniej na razie.
Na Facebooku można zamieścić swoją aplikację lub znaleźć namiary na firmę, która prowadzi rekrutację. Co więcej, do komunikacji z pracodawcą wystarczy Messenger lub telefon.