
Pociągi na Alejach Trzech Wieszczów
W latach 1886–1887 zbudowano ośmiokilometrową linię obwodową (zwaną cyrkumwalacyjną) w miejscu dzisiejszych Alei Trzech Wieszczów, przekraczającą Wisłę w miejscu dzisiejszego Mostu Dębnickiego. Łączyła ona Łobzów z Płaszowem i Bonarką. Powstała wzdłuż wału ziemnego z szeregiem bastionów Twierdzy Kraków flankowanego fosą z drogami wewnątrz i na zewnątrz. Wał wykorzystano jako nasyp, po którym przeprowadzono torowisko. Linia została otwarta 18 stycznia 1888.

Willa Różnowskich
Na Bulwarze Poleskim nad Wisłą, vis-à-vis Wawelu, stała kiedyś okazała willa. Dom należał do właściciela parowej fabryki mydła, Stanisława Rożnowskiego. Dziś po budynku nie ma śladu.
Dom zbudowano w 1891 roku, na terenie, który wówczas należał do wsi Dębniki, nienależącej jeszcze do miasta, ale będącej oddzielną gminą, leżącą w powiecie wielickim.

Brama do Getta Krakowskiego, ul. Limanowskiego
Na teren getta dla ludności żydowskiej w Krakowie utworzonego w marcu 1941 roku przez niemieckie władze okupacyjne w dzielnicy Podgórze, prowadziły trzy bramy: na placu Zgody (obecnie Plac Bohaterów Getta), u wylotu ul. Lwowskiej, oraz brama główna na granicy wylotu ul. Limanowskiego i Rynku Podgórskiego, która została przedstawiona na powyższym zdjęciu. Bramy do getta były pod silną strażą.
Zdjęcie zostało wykonane pomiędzy 1941 a 1943 rokiem.