reklama

60 Sekund Biznesu: Cena jest ważna, ale coraz częściej inwestujemy w urlop jakościowy

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Ponad 20 mln osób wybiera się w tym roku na wakacje, to wzrost o 2 mln w porównaniu do 2018 roku. Ponad 9 mln osób wybiera się za granicę, a ponad 10 mln zamierza zorganizować swój wypoczynek w kraju.

- Cena cały czas jest niezwykle ważna. Patrzymy na cenę i na zasobność swojego portfela, ale Polacy coraz większą uwagę zwracają na standard. Inwestujemy w urlop jakościowy. Zwracamy uwagę nie tylko na z jakim biurem podróży jedziemy, ale też na to co zastaniemy na miejscu- mówi AIP Maciej Nykiel, prezes Neckermann Podróże.

W tym roku największą popularnością wśród badanych cieszą się Chorwacja (16 proc.), Grecja (16 proc.) oraz Hiszpania i należące do niej Wyspy Kanaryjskie (14 proc.). Na czwartym miejscu znalazła się Bułgaria (8 proc.). W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych krajów znalazła się coraz popularniejsza wśród Polaków Albania (3 proc.)- wynika z badania Mondial Assistance.

51 proc. Polaków deklaruje, że samodzielnie zorganizuje swój wyjazd. Z usług biura podróży skorzysta 49 proc. Gdyby deklaracje przełożyły się na faktyczne działanie, z usług biur podróży powinno skorzystać o 960 tys. więcej osób. Zwolennicy samodzielnej organizacji wyjazdu wakacyjnego wybór takiego sposobu organizacji tłumaczą możliwością samodzielnego decydowania o własnym czasie (72 proc., wzrost o 9 p.p.) oraz ceną (36 proc.).

Wybór biura podróży jako organizatora wyjazdu Polacy tłumaczą najczęściej tym, że nie muszą martwić się o formalności i organizację/wygodę (81 proc.). Respondenci wybierający biura podróży podkreślają, że te w swojej ofercie posiadają dodatkowe świadczenia (28 proc.).

- Większość Polaków wybiera wyżywienie all inclusive. To jest ta opcja przez nas preferowana. 85 proc. klientów polskich biur podróży, to właśnie klienci all inclusive. Chcemy mieć na miejscu swobodę, nie zajmować się kwestią wyżywienia. Co ważne, coraz więcej pieniędzy zostawiamy też na miejscu. Stać nas na to, żeby zarówno uczestniczyć w wycieczkach fakultatywnych, jak i kupować dużo pamiątek i przywozić te wspomnienia do kraju- podsumowuje Nykiel.

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: Cena jest ważna, ale coraz częściej inwestujemy w urlop jakościowy - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3