WIDEO: Krótki wywiad
Spróbujmy wyobrazić sobie następującą sytuację. Na zegarku szesnasta, po ciężkim dniu w pracy, gdy myślimy jedynie o powrocie do domu dochodzi nam do głowy jeszcze jedno zmartwienie- zdążyć na autobus. Przecież wystarczy dojechać jedynie na Nowy Kleparz. Godziny szczytu, korki i autobus odjeżdżający w stronę podkrakowskich Michałowic za dziesięć minut, jeśli nie ten, za… godzinę będzie następny. Problem koordynacji pojedynczych połączeń dla pracujących i dojeżdżających do Krakowa osób wydaje się być chlebem powszednim. Platforma Komunikacyjna Krakowa w połowie lutego ogłosiła akcję „Wielki Synchron”. Z powodu narastających problemów w rozkładach jazdy i długiego czasu oczekiwania na połączenia aglomeracyjne, na forum PKK, pasażerowie mogą składać swoje propozycje zmian. Zostaną one następnie przekazane do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, a ich los będzie leżał w rękach urzędników, którzy owe prośby będą rozpatrywać.
Wśród połączeń, które wymagają podjęcia działań i drobnych korekt w rozkładzie jazdy, są między innymi linie odjeżdżające z przystanku Bronowice Małe. Chodzi o kursy 248 i 268. Godziny ich odjazdów z przystanku w niektórych przypadkach praktycznie pokrywają się ze sobą, a co najważniejsze, w dużym stopniu pokrywa się również trasa, którą oba autobusy kursują. Podobna sytuacja jest z liniami 220 i 240. Podróżujący jednogłośnie twierdzą, że takich przypadków jest więcej. Proponują jednocześnie rozwiązanie w postaci zmiany godzin kursowania jednej z linii, tak by się mijały, a nie pokrywały ze sobą.
Kolejnym problemem, jak się okazuje, prócz nagannej częstotliwości i braku odpowiedniej ilości czasu na przesiadkę, jest tłok panujący w autobusach. „Nie dość, że rzadko to jeszcze tłoczno”- twierdzą korzystający z komunikacji. Tu również podróżujący wychodzą z rozwiązaniem- autobus przegubowy! Jednak czy takie rozwiązanie jest możliwe?
Jaki stosunek do akcji ma Zarząd Transportu Miejskiego?
W Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie podkreślają, że czekają na zebrane przez Platformę Komunikacyjną Krakowa wnioski mieszkańców i będą je analizować.
Jednocześnie przekonują, że już wcześniej - w ostatnim czasie - sami wprowadzali na części linii (m.in. przejeżdżających przez Aleje Trzech Wieszczów) drobne zmiany w rozkładach jazdy, by ułatwić pasażerom przesiadki z jednych linii autobusowych na inne.
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- Czy znasz tablice rejestracyjne z Małopolski? [QUIZ]
- GIS ostrzega przed koronawirusem. Sprawdź listę krajów
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
- Jak Trasa Łagiewnicka zmieni Kraków? Zobacz jej wizualizacje
