https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autobusy pojadą po kolejnych buspasach. Zyskają pasażerowie

Arkadiusz Maciejowski
Michał Gąciarz
Jeszcze w tym miesiącu Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zamierza wyznaczyć buspasy na trzech kolejnych krakowskich ulicach. Dzięki nim autobusy komunikacji miejskiej szybciej mają przejechać przez centrum i południe Krakowa.

Buspas pojawi się m.in. na ul. Wielickiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Teligi do skrzyżowania z ul. Nowosądecką (w kierunku centrum). Mieszkańcy m.in. osiedla Prokocim nie mają wątpliwości, że powinien zostać on wyznaczony już dawno.

Tą ulicą przejeżdża wiele miejskich autobusów, m.in. popularne 173 i__144. Niestety szczególnie wgodzinach porannego szczytu komunikacyjnego pojazdyczęsto są blokowane przez zwykłe auta, stoją wkorkach iprzez to jadą opóźnione – mówi Ewelina Rydz, mieszkanka Dzielnicy XII.

Choć nie brakuje i osób obawiających się, że po pojawieniu się buspasa, na ul. Wielickiej zaczną tworzyć się jeszcze większe korki. Urzędnicy z ZIKiT twierdzą jednak, że do paraliżu na pewno nie dojdzie.– _Ulica Wielicka ma potrzy pasy wkażdym zkierunków, jest więc natyle szeroka, że można bezpiecznie wyznaczyć buspas –_przekonuje Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT.

Buspasy wyznaczone zostaną również na ul. Czarnowiejskiej (od al. Kijowskiej w stronę Alej Trzech Wieszczów) oraz na fragmencie al. Focha.

Szczególnie na ul. Czarnowiejskiej pasażerowie komunikacji miejskiej powinni odczuć korzyści, ponieważ obecnie autobusy tkwią na niej w korkach i notują opóźnienia. Co ważne, na obu wspomnianych ulicach do tej pory pasy ruchu były bardzo szerokie, teraz zostaną podzielone. A to oznacza, że po pojawieniu się buspasa, zwykli kierowcy nadal będą mieli do dyspozycji osobny pas.

W tym roku zmienione zostały już m.in. zasady korzystania z buspasa na ul. Kamieńskiego. Wcześniej mogły poruszać się po nim – oprócz autobusów MPK – również samochody osobowe, którymi podróżowały przynajmniej trzy osoby. Niestety, było trudne do skontrolowania, czy wszyscy kierowcy wjeżdżają na buspas legalnie. Wielu kierowców jadąc w pojedynkę także korzystało z szybszego pasa. Teraz nie jest on już dostępny dla aut osobowych, ale obowiązuje tylko od poniedziałku do piątku w godz. 6–10.

Przypomnijmy jednocześnie, że w związku z kończącą się budową łącznicy kolejowej między stacjami na Zabłociu i Krzemionkach, w przyszłym tygodniu zlikwidowany zostanie buspas na al. Powstańców Śląskich. Przez ostatnie miesiące ulica ta była regularnie zwężana, a buspas gwarantował sprawny przejazd pojazdom MPK.

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 19. "Szpery"

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mm
Jestem ciekaw co zrobią włodarze Krakowa jak kierowcy odwrócą się od miasta płacąc podatki gdzie indziej, najpierw wydają miliony na drogi (lub do własnych szkół) podnosząc podatki w mieście, a później wprowadzają przywileje swoim spółkom miejskim!
N
Nierozumiem
Po co likwidowac cos co dziala sprawnie i wszyscy sie juz do tego przyzwyczaili
k
krakus
Nie pojawią się większe korki jeżeli ci co mają takie obawy przesiądą się do komunikacji, jak będzie popyt to miasto zwiększy częstotliwość i będzie ok. Ruch samochody w mieście trzeba ograniczać a nie zachęcać ludzi do korzystania z samochodu. w miscie robi się z tym bardzo niewiele, są rejony podmijeście skomunikowane z miastem bardzo źle, gdyby było inaczej te tysiące ludzi korzystałoby z komunikacji a nie z włąsnego samochodu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska