Bank Millenium - ostrzeżenie
Bank Millenium wydał komunikat, w którym ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod pracowników infolinii TeleMillenium. Oszuści dzwonią do klientów, informują o podejrzanych transakcjach na koncie i nakłaniają ich do pobrania na telefon aplikacji QuickSupport, rzekomo powiązanej z bankiem. Aplikacja jednak w żaden sposób nie jest autoryzowana przez bank i ma służyć zdalnemu sterowaniu telefonem przez obce osoby. W ten sposób w naszej komórce może grzebać intruz i w konsekwencji odebrać nam pieniądze. Bank Millenium przypomina, że poza swoją oficjalną aplikacją wydaną przez Bank Millenium SA, nie udostępnia żadnych innych.
Nikomu nie podawaj poufnych danych!
Bank uczula, aby zachować czujność i nie dać się nabrać na triki oszustów. Podczas fałszywych rozmów na ekranie telefonu mogą wyświetlać się numery banku, a oszuści dysponują niektórymi danymi klientów. Dlatego też należy być szczególnie ostrożnym i podchodzić z dystansem do wszelkich propozycji składanych drogą telefoniczną.
Pamiętajmy, aby nigdy nie podawać nikomu prywatnych danych, takich jak nazwisko, loginy i hasła, numery PIN, numer karty czy numer PESEL.
Uważajmy na przestępstwa bankowe
Przestępstwa bankowe nie należą do rzadkości. Tym razem oszuści wzięli sobie na cel Bank Millenium, ale klienci innych banków również powinni zachować ostrożność. Przykładowo, klienci Getin Banku mogli spotkać się z podobną sytuacją - oni z kolei byli nakłaniani do zainstalowania aplikacji AnyDesk, działającej na analogicznej zasadzie co QuickSupport. Nie dajmy się zwieść.
