
Słodkie przysmaki od Marii Szarapowej
Początkowo były to cukierki, później oferta została poszerzona, teraz są też czekoladki, żelki, gumy do żucia. Reklamowane są jako "guilt-free", czy "bez poczucia winy" po ich zjedzeniu. Szarapowa zapewnia, że postawiła na zdrowie i jakość. Produkty tworzone z naturalnych składników owocowych i roślinnych, bez sztucznych dodatków. Co ciekawe, są m.in. gumy do żucia w kształcie piłek do tenisa.
- Praktycznie całe życie związana byłam z grą, treningiem, a coś słodkiego zawsze się trafiło. Zaczęło się od tego, że jako mała dziewczynka chodziłam do babci jeść jej ciasta i dżemy. Te domowej roboty przysmaki były nagrodą, na którą czekałam przez cały dzień ciężkich treningów. Dlatego dla mnie słodycze reprezentują osiągnięcie pewnego celu - czy jest to małe zwycięstwo, czy znaczący wyczyn w karierze - tak Szarapowa tłumaczy swój słodki biznes.
Ceny? W oficjalnym sklepie internetowym za paczkę żelków (100 g) zapłacić trzeba 5 dolarów, czyli ok. 19 zł, ale wysyłka jest tylko w USA, podobnie jak sprzedaż stacjonarna.

Lindsey Vonn z drugiej strony kamery
Po 17 latach najbardziej utytułowana zawodniczka w historii narciarstwa alpejskiego Lindsey Vonn zakończyła w 2018 r. karierę. Amerykanka wygrała 82 imprezy Pucharu Świata - żadna kobieta nie ma ma więcej zwycięstw, czterokrotnie triumfowała w klasyfikacji cyklu. Do tego ma osiem medali mistrzostw świata i trzy olimpijskie, w tym złoty.
Nadal wzbudza zainteresowanie, w USA jest celebrytką, a że przyzwyczaiła się do aktywnego życia, próbuje swych sił w innych projektach. Ukończyła ekskluzywny kurs biznesowy na Harvardzie i rozbudowuje własną działalność. Ma swoją linię odzieży sportowej Legacy (z firmą działająca branży narciarskiej - Head; na zdjęciu). Rok temu zapowiadała stworzenie własnej linii kosmetyków, ale do jej powstania jeszcze nie doszło.

Lindsey Vonn z drugiej strony kamery
Vonn udało się zrealizować inne z marzeń. Założyła Apres Productions, firmę zajmującą się produkcją filmów. Partneruje jej przyjaciółka z dzieciństwa Claire Brown, która od lat związana jest z taką działalnością (pracowała w Ski Racing Media).
Vonn przez lata była w blasku fleszy i przed kamerą, nie tylko na stoku. Teraz będzie z drugiej strony obiektywu. Jej agencja ma się zająć realizacją filmu, na zlecenie Olympic Channel, o innej amerykańskiej alpejce - Picabo Street. Dokument ma zostać pokazany w 2022 r. To będzie pierwszy tak duży projekt Apres Productions.
Co skłoniło Vonn do wejścia w taki biznes? - Widzieliśmy niszę i potrzebę, zwłaszcza w świecie narciarstwa, na agencję produkcyjną, kogoś, kto potrafi opowiedzieć historię o pasji, w której ma swoje korzenie. Na tym nam zależy. Chcemy opowiadać nie tylko o narciarstwie, ale i innych wielkich ideach z nim związanych - tłumaczyła.

Kristi Yamaguchi z pomysłem na ciuchy
Japońska łyżwiarka figurowa Kristi Yamaguchi w 1992 r. w Albertville na igrzyskach olimpijskich zdobyła złoty medal w konkursie solistek. Gwiazdą stała się nie tylko swoim kraju.
Wkrótce zajęła się działalnością charytatywną, a w 2012 r. zapoczątkowała swoją linię odzieżową - Tsuya (to jej drugie imię), we współpracy z Lord & Taylor. Odzież nawiązała do wzorów i inspiracji, które towarzyszyły jej podczas łyżwiarskiej kariery.