Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bochnia. Ważne zmiany na DK 94. Przeniesienie ruchu na wiadukt tymczasowy nad ulicą Brodzińskiego [ZDJĘCIA]

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
Wiadukt tymczasowy na drodze krajowej nr 94 w Bochni tuż przed jego uruchomieniem, 13.12.2021
Wiadukt tymczasowy na drodze krajowej nr 94 w Bochni tuż przed jego uruchomieniem, 13.12.2021 Paweł Michalczyk
Do maja ma potrwać nowa organizacja ruchu na drodze krajowej nr 94 w zachodniej części Bochni. We wtorek (14.12.2021) rano ruch zostanie przeniesiony na wiadukt tymczasowy. Stara przeprawa z 1984 roku zostanie wyburzona, a w jej miejsce powstanie nowa.

FLESZ - Krótszy tydzień pracy?

od 16 lat

Tymczasowy wiadukt na DK94 w Bochni wybudowano po północnej stronie starej przeprawy, która niebawem przestanie istnieć. Przełożenie ruchu zapowiadano na poniedziałek 13 grudnia, jednak plany uległy lekkiej zmianie. - Ze względów organizacyjnych wydłużyło się wykonywanie oznakowania objazdu w Bochni. By nie wprowadzać zmian po zmroku podjęto decyzję, aby przełożenie ruchu na most objazdowy zrobić jutro, 14.12.2021 r. w godzinach porannych - poinformowała Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Według planów, nowa organizacja ruchu będzie w tym miejscu obowiązywała do 19 maja 2022 r.

- Nadal nie będzie możliwości przejazdu pod obiektem, ze względu na prowadzone roboty, związane z budową nowego wiaduktu w miejscu istniejącego. Stary obiekt zostanie wyburzony - zapowiada Iwona Mikrut. Do tej pory przejazd pod wiaduktem w stronę miasta był możliwy po zejściu ekipy budowlanej z terenu robót - w weekendy i po zmroku. Alternatywny wjazd do centrum Bochni odbywa się z obwodnicy miasta na ulicę Wiśnicką. Wyjazd z ulicy Brodzińskiego w kierunku Łapczycy nadal będzie możliwy - kierowcy muszą stosować się do oznakowania (znak "stop").

Po przeniesieniu ruchu na wiadukt tymczasowy, stary obiekt z 1984 roku zostanie wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy, o parametrach mieszczących się w obecnych normach.

- Budowa nowego wiaduktu podyktowana jest złym stanem technicznym istniejącego obiektu oraz koniecznością dostosowania skrajni pionowej czyli odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu, do obowiązujących przepisów. Istniejący wiadukt powstał w 1984 r, kiedy obowiązywały inne przepisy i dlatego jego skrajnia zamiast wymaganych aktualnie 4,5 m ma tylko 4,25 m. Jest więc za niski. Nowy wiadukt zaprojektowany został jako obiekt żelbetowy o konstrukcji ramowej - wyjaśnia Iwona Mikrut.

Kalendarium

  • 17 kwietnia 2020 r. podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę z wykonawcą Andrzej Talaga Firma Inżynieryjno-Budowlana
  • 22 września 2021 r. wydana została decyzja pozwolenie na budowę
  • 22 października 2021 r. przekazano wykonawcy plac budowy

Termin realizacji: 19 maja 2022 r. Koszt inwestycji wynosi 3 579 300 zł.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska