Budowa drogi rowerowej w Alwerni, która połączy Puszczę Dulowską z Wiślaną Trasą Rowerową na finiszu
Choć inwestycja ma się zakończyć pod koniec roku, to już niemal na całej długości ciągu pieszo-rowerowego został wylany asfalt. Dzięki temu wielu pieszych i rowerzystów korzysta już z tej bezpiecznej drogi. To długo wyczekiwana inwestycja zarówno przez mieszkańców Alwerni, jak i rowerzystów. Wzdłuż tej drogi nie było do tej pory chodnika i mieszkańcy musieli chodzić jezdnią. Nie było to bezpieczne, bo to ruchliwa droga, którą jeździ sporo samochodów ciężarowych.
Z kolei wielu cyklistów jeździ ul. Prusa, która stanowi doskonałe połączenie pomiędzy Puszczą Dulowską a Wiślaną Trasą Rowerową.
Ciąg pieszo-rowerowy znacznie poprawi bezpieczeństwo wzdłuż ul. Prusa - podkreśla Beata Nadzieja-Szpila, burmistrz Alwerni.

Nowa droga powstała na odcinku od skrzyżowania ul. Prusa z DW 780 do skrzyżowania z linią kolejową nr 103 w Regulicach. Zakres robót obejmuje nie tylko budowę ciągu o szerokości 3 metrów, ale także budowę nowego odcinka kanalizacji deszczowej.
Rozwijamy infrastrukturę rekreacyjną w powiecie chrzanowskim. Powstają nowe ścieżki rowerowe, kompleksy sportowe, boiska przy szkołach, lodowisko. Realizujemy inwestycje, na które od lat czekali mieszkańcy - podkreśla Bartłomiej Gębala, wicestarosta powiatu chrzanowskiego.
Inwestycja finansowana jest ze środków powiatu chrzanowskiego w kwocie 1,26 mln zł, budżetu gminy Alwernia w kwocie 688 tys. oraz Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w kwocie 800 tys. zł. Koszt całej inwestycji wyniesie 2,75 mln zł.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Strefa zamieszkania przy parku w chrzanowskim Kościelcu. Po drogach chodzą piesi
- Budowa mieszkań pod wynajem w Chrzanowie, Libiążu i Alwerni coraz bliżej
- W Alwerni powstaje Małopolskiego Muzeum Pożarnictwa. Będzie olbrzymie
- Miesiącami katował kobietę. Usłyszał zarzut zabójstwa 48-letniej konkubiny
- Zapadliska w Trzebini. Otwarto cmentarz, na którym zapadła się ziemia
- I Rajd Sobieskiego w Babicach. Pokazy rycerskie i wiele atrakcji
