Egzamin ósmoklasisty j. polski 2020: mamy odpowiedzi i arkusz zadań. Sprawdź, jak ci poszedł egzamin 8-klasisty z j. polskiego

Małgorzata Mrowiec
Małgorzata Mrowiec
Egzamin ósmoklasisty j. polski 2020: odpowiedzi Egzamin ósmoklasisty j. polski
We wtorek uczniowie napisali egzamin ósmoklasisty z j. polskiego. Jakie pojawiły się pytania? - Myślałam, że ten egzamin będzie trudniejszy, ale nawet taki nie był. Skończyłam przed czasem, czuję, że dobrze mi poszło – mówiła nam tuż po egzaminie Weronika Kiniorska ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Krakowie. Wyszła z egzaminu zadowolona. Z polskiego jest akurat piątkową uczennicą. - Planuję iść do liceum na „humana”, dlatego też się bardzo starałam – dodawała 15-letnia Weronika. Sprawdźcie odpowiedzi.

Egzamin ósmoklasisty z j. polskiego - przykładowe odpowiedzi

Zadanie 1
B->E->C->A->D

Zadanie 2
F
F

Zadanie 3
D

Zadanie 4
B

Zadanie 5
P
P

Zadanie 9
B

Zadanie 10
F
P

Zadanie 11
D

Egzamin ósmoklasisty z j. polskiego: arkusz zadań

W części testowej egzaminu pojawił się fragment „Quo Vadis” Sienkiewicza i pytania związane z tą lekturą. Trzeba też było rozpoznać inną lekturę - "Artystę" Mrożka.

Egzamin ósmoklasisty 2020. "Skończyłam przed czasem, czuję, że dobrze mi poszło"

Na egzaminie należało też napisać ogłoszenie – o tym, że w naszej miejscowości odbędzie się spotkanie z człowiekiem z niezwykłą pasją. W ogłoszeniu miały się pojawić dwa argumenty przemawiające za tym, że warto przyjść na to spotkanie.

W innym zadaniu spośród czterech zdań (a, b, c, d) należało wybrać to, które jest niepoprawne pod względem interpunkcji.

Oprócz części testowej ósmoklasiści piszą wypracowanie. Tym razem nie czekała na nich rozprawka – mieli natomiast do wyboru napisanie opowiadania lub przemówienia.

Weronika Kiniorska wybrała opowiadanie. Należało się w nim odwołać do lektury, której bohater – jak relacjonuje – zrozumiał coś ważnego. Podane były lektury obowiązkowe z klas VII-VIII, można było wybrać którąś z nich. Ósmoklasistka wybrała „Małego Księcia”, napisała, że tytułowy bohater zrozumiał, co to jest prawdziwa przyjaźń i miłość.

Opowiadanie wybrała też Oliwia Krupa z SP nr 10 w Krakowie. - Trzeba było opisać spotkanie z bohaterem wybranej lektury, który dał nam radę życiową, przekazał coś ważnego – tak to zadanie relacjonuje Oliwia. Nastolatka w swoim opowiadaniu spotkała się z nimfą ze „Świtezianki” Adama Mickiewicza. - Ona sprawdzała swojego chłopaka, jego wierność. Więc napisałam, czy może mi powiedzieć, jak to zrobić i czy powinnam się do tego przywiązywać – mówi ósmoklasistka.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie