Lwowscy artyści zostali nagrodzeni owacją godną największych sław stających na festiwalowej scenie, ale aplauz widowni słychać było nieustająco po każdym akcie.
Krynickiej publiczności szczególnie trafiła do serc partia tytułowego Rigoletta w wykonaniu Oresta Sidira oraz jego głęboka interpretacja muzyczna i aktorska postaci pogrążonego w rozpaczy ojca, jakim jest Rigoletto w ostatnim akcie dzieła. Fenomenalnie wyśpiewane arie jego scenicznej córki Gildy, w którą wcieliła się sopranistka Marianna Tsvietinska - publiczność doceniła za interpretację i barwę głosu wyraziście podkreślającego charakter postaci. Należy też wspomnieć o Księciu, którego partię wykonał Mychajło Malafij. To postać, w której można było usłyszeć na nowojorskiej scenie patrona festiwalu. Lwowski śpiewak zachwycił m.in. duetem z Gildą oraz otwierającą spektakl sceną w pałacu.
Zanim jednak zabrzmiały pierwsze takty słynnego dzieła, ukraińscy muzycy podziękowali za okazywane ich rodakom serce i pomoc, odgrywając hymn Polski i Ukrainy.
W Pijalni Głównej operę uważaną za dzieło, w którym Verdi osiąga apogeum muzycznych uczuć i namiętności zobaczyliśmy w wykonaniu artystów Lwowskiego Narodowego Akademickiego Teatru Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej. Poza wymienionymi już postaciami, w wystawionym na krynickiej scenie dziele wystąpili także: Nazar Pawlenko jako Sparafucile, Wołodymyr Shinkarenko w roli Monterone`a, Witalij Rozdajgora jako Borsa, Mykoła Kornutiak w partii Marulla i Dmytro Kokotko jako Chaprano oraz Chór i Orkiestra Lwowskiego Narodowego Akademickiego Teatru Opery i Baletu.
Orkiestrą dyrygował Ivan Cherednicenko, chórmistrz Wadym Jacenko, a dzieło wyreżyserowała Halina Volovetska.
Dwa dni później na tej samej scenie burzę oklasków zebrał balet ze Lwowa za "Don Kichota" z muzyką Ludwiga Minkusa i Librettem Mariusa Petipa.

Kultura i rozrywka
Klasyczny balet, znana historia, piękne kostiumy i maestria wykonania to przepis na sukces lwowskiego baletu, który doskonale wie, jak połączyć piękno tańca i technikę, by osiągnąć efekt zapierający dech w piersi. Nic dziwnego, że lwowski balet uważany jest za jeden z najlepszych w Europie.
"Don Kichot" z muzyką Ludwiga Minkusa i librettem Mariusa Petipa to jeden z najsłynniejszych baletów klasycznych. Fabuła oparta jest na kanwie powieści Miguela de Cervantesa.
Na scenie Balet Lwowskiego Narodowego Akademickiego Teatru Opery i Baletu oraz soliści Olena Dobranska (Kitri), Arsen Marusenko (Basil), Yuriy Hrygoriev (Don Kichot) i Ruslan Dynia (Sancho Pansa).