Gigantyczne korki na Konopnickiej. Ile potrwa koszmar kierowców? [ZDJĘCIA]

Redakcja Kraków
Redakcja Kraków
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Od rana gigantyczne korki tworzą się na ul. M. Konopnickiej w Krakowie, gdzie trwa remont. Kiedy skończą się te wielkie utrudnienia dla kierowców?

FLESZ - Morsowanie dla każdego?

Przypomnijmy, że pracami objęty jest odcinek między rondem Matecznego a rzeką Wilgą. Pojawiły się zmiany w organizacji ruchu. Zmieniony został również harmonogram robót, które miały toczyć się głównie nocą.

- Ze względu na technologię wykonywania robót bitumicznych - z użyciem asfaltów modyfikowanych, których przepisy normatywne nie dopuszczają do wykonywania nawierzchni przy niskich temperaturach, wykonawca zmienił harmonogram robót. Prace będą wykonywane przez całą dobę. Skróci to czas remontu - informują urzędnicy miejscy.

W ramach robót odnowione zostaną obie jezdnie ul. Konopnickiej, pomiędzy rondem Matecznego a rzeką Wilgą. W pierwszej kolejności prace będą realizowane na jezdni prowadzącej w kierunku Wieliczki. Drogowcy będą zajmowali kolejno po jednym pasie - dzięki czemu zachowana zostanie zostanie możliwość przejazdu w trakcie prac, później przeniosą się na pas prowadzący do centrum miasta.

Remont na Konopnickiej. Harmonogram prac:

Pierwszy etap – odcinek od rzeki Wilgi do ronda Matecznego w kierunku Wieliczki:

  • 25 listopada: w ciągu dnia zostanie położona warstwa wiążąca i ścieralna na sfrezowanym nocą odcinku;
  • w nocy z 25/26 listopada: sfrezowany zostanie lewy pas od rzeki Wilgi do ronda Matecznego;
  • 26 listopada: w ciągu dnia zostanie położona warstwa wiążąca i ścieralna na sfrezowanym nocą odcinku.

Drugi etap – odcinek od ronda Matecznego do rzeki Wilgi w kierunku centrum: od 1 do 4 grudnia:

  • w nocy z 1/2 grudnia: sfrezowanie zatoki autobusowej, prawoskręt na Orawską;
  • 2 grudnia: w ciągu dnia zostanie położona warstwa wiążąca i ścieralna na sfrezowanym nocą odcinku;
  • w nocy z 2/3 grudnia: sfrezowany zostanie prawy pas od ronda Matecznego do rzeki Wilgi;
  • 3 grudnia: w ciągu dnia zostanie położona warstwa wiążąca i ścieralna na sfrezowanym nocą odcinku;
  • w nocy z 3/4 grudnia: sfrezowany zostanie lewy pas od ronda Matecznego do rzeki Wilgi;
  • 4 grudnia: w ciągu dnia zostanie położona warstwa wiążąca i ścieralna na sfrezowanym nocą odcinku.

Koszt remontu to ok. 1,7 mln zł. Realizowany jest w ramach Programu nakładkowego.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
grzeg
25 listopada, 10:21, alex:

Ten koszmar będzie trwał, dopóki nie zmieni się podejścia w Zarządzie Dróg Miejskich.

Aktualnie mamy doktrynę:

IM WOLNIEJ TYM LEPIEJ. Im więcej szykan tym lepiej.

Dwa pasy zbudowane za komuny? Za dużo! Z jednego zrobimy parking.

To podejście efekt to majaczenia ludzi o jakimś zielonym mieście. Tyle, ze będzie to raczej martwa zieleń.

Należy powrócić do doktryny udrażniania jezdni!

Oczywiście. Ale żadnych złudzeń. Oni tego nie zrozumieją.

G
Gość
"Ile potrwa koszmar kierowców?"

Będzie trwał tak długo, jak długo w Krakowie ruch będą (dez)organizować Franek i Gryga.
Z
Zbigniew Rusek
W grudniu warunki mogą na to nie pozwolić (śnieg i zbyt niska temperatura). Nieraz zbyt późno zaczynają robić remonty wiosną, chociaż w marcu temperatura jest zwykle znacznie wyższa niż pod koniec listopada (tym bardziej, niż w grudniu).
a
alex
Ten koszmar będzie trwał, dopóki nie zmieni się podejścia w Zarządzie Dróg Miejskich.

Aktualnie mamy doktrynę:

IM WOLNIEJ TYM LEPIEJ. Im więcej szykan tym lepiej.

Dwa pasy zbudowane za komuny? Za dużo! Z jednego zrobimy parking.

To podejście efekt to majaczenia ludzi o jakimś zielonym mieście. Tyle, ze będzie to raczej martwa zieleń.

Należy powrócić do doktryny udrażniania jezdni!
Dodaj ogłoszenie