W związku z pandemią COVID-19 i wynikającymi z tego powodu obostrzeniami wiele osób spędzi wakacyjny urlop w kraju. Na jednym z najpopularniejszy h sewisów społecznościowych na świecie, czyli na Instagramie już dziś coraz większą popularnością cieszą się hasztagi #urlopwkraju i #urlopwpolsce.
Instagram ma ogromną moc inspiracyjną i sprzedażową. Użytkownicy tego medium poszukują w nim informacji o najnowszych trendach w modzie – 22 proc., kosmetykach – 11 proc. oraz wakacjach i najpopularniejszych kierunkach na krótki urlop – 9 proc. Coraz częściej wykorzystywany jest do promocji produktów i usług, a ponad 60 proc. osób przyznaje, że influencerzy zainspirowali ich do zakupu produktów bądź odwiedzenia rekomendowanego miejsca.
- Na Instagramie zaobserwowaliśmy zdecydowanie dużo większe zainteresowanie hashtagami związanymi z planami wakacyjnymi, a zwłaszcza z tymi związanymi z Polską. Trendują takie hasztagi jak #wakacjewposlce czy #urlopwkraju. To może być świetna okazja do tego, żeby po pierwsze ściągnąć do konkretnych regionów turystów, którzy z powodu pandemii postawili na urlop w kraju- tłumaczy w rozmowie z AIP Karina Hertel, BrandLift. Zdaniem eksperta samorządy i województwa skłaniają się do skorzystania z usług influencerów, aby „sprzedawać” swoje regiony.
Gdzie Polacy udadzą się na wakacje? Zdaniem Hertel, przede wszystkim z powodu sentymentu będą to ich sprawdzone miejsca ale być może uda się ich przekonać do odwiedzenia miejsc w których jeszcze nie byli. To jej zdaniem stwarza sporo pole możliwości dla włodarzy czy organizacji turystycznych.
- Chodzi o zachęcenie turystów do odwiedzania konkretnych obszarów. Zauważyliśmy większy ruch w tym biznesie. Influencerzy coraz częściej promują dany region na potrzeby komercyjnych przedsięwzięć. Tego typu kampanie są szybkie i zwrotne. Prawdopodobnie większość Polaków spędzi urlop w kraju, dlatego hashtagi będą wciąż zyskiwały na sile- dodaje.
Promowanie regionów przez samorządy w internecie pozwala na bieżąco obserwować, do jakiego grona osób dotarła reklama oraz jaki był jej odbiór.
Obejrzyj wideo:
Premier przedstawił czwarty etap odmrażania gospodarki
