https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kładka nad zakopianką gotowa. W Głogoczowie piesi będą bezpieczniejsi. Mogą przechodzić nad drogą krajową

Barbara Ciryt
Nowa kładka nad zakopianką w Głogoczowie
Nowa kładka nad zakopianką w Głogoczowie GDDKiA
Budowa kładki w Głogoczowie w gminie Myślenice nad zakopianką zakończona. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że kładka zostanie otwarta ją dla pieszych we wtorek, 24 września przed południem. Trwają ostatnie szlify przy tej inwestycji, drogowcy mają jeszcze usunąć z jezdni oznakowania dotychczasowej, klasycznej „zebry”. Mieszkańcy, piesi będą od teraz mogli bezkolizyjnie przedostawać się z jednej strony drogi krajowej nr 7 na drugą. Jednak w dniu otwarcia kładki we wtorek, 23 września będą utrudnienia na zakopiance.

O kładkę mieszkańcy Głogoczowa upominali się od lat. W ostatnich latach powstało sześć takich bezkolizyjnych przejść na odcinku zakopianki od Krakowa do Myślenic. Ta w Głogoczowie jest siódma, a kolejne bezkolizyjne przejścia na zakopiance są obecnie w budowie.

Ostatnie prace wokół nowej kładki

GDDKiA wskazuje, że aktualnie trwają jeszcze ostatnie prace w Głogoczowie. A jest to likwidacja starego, poziomego (po drodze) przejścia dla pieszych. Uzupełnianie krawężnika wzdłuż drogi i ściąganie farby z nawierzchni jezdni. Dlatego GDDKiA zapowiada, że we wtorek, 23 września w Głogoczowie będą niewielkie utrudnienia na trasie. Ruch w razie potrzeby będzie sterowany ręcznie.

Piesi zyskali bezpieczne przejście

- Kładka nad zakopianką zastępuje dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów i wind - informuje Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Informuje też o dużym natężeniu ruchu na tym odcinku drogi. Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.

Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Wykonawcą prac jest firma Budownictwo Mosty Drogi.

Zakopianka w trakcie modernizacji

Kładki na zakopiance powstają od kilkunastu lat. Powstało już sześć kładek, które sprawiają, że piesi mogą bezpieczne przedostawać się z jednej strony drogi na drugą. W Mogilanach jedna kładka została wybudowana w 2009 roku. Następnie w Gaju powstała w 2015 oku, a kolejno dwie kładki w Jaworniku, jedna wybudowana w 2015 roku, druga w 2017 i także w 2017 roku dwie kładki w Głogoczowie. Teraz Głogoczów zyskał kolejną kładkę.
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA realizuje obecnie dla pieszych przechodzących przez zakopiankę.
W Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:

  • obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
  • w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
  • przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.

Kolejna kładka w Mogilanach - powstaje niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie.
W Krzyszkowicach powstają węzeł i tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego cmentarza żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – planujemy zrealizować do końca 2025 roku.

Mobilny Przystanek Historia Przyszłości stanął na Rynku w Myślenicach

Historia przyszłości ma przystanek w Myślenicach. Mobilny pu...

F-35: Najnowsze myśliwce dla polskiego wojska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska