O kładkę mieszkańcy Głogoczowa upominali się od lat. W ostatnich latach powstało sześć takich bezkolizyjnych przejść na odcinku zakopianki od Krakowa do Myślenic. Ta w Głogoczowie jest siódma, a kolejne bezkolizyjne przejścia na zakopiance są obecnie w budowie.
Ostatnie prace wokół nowej kładki
GDDKiA wskazuje, że aktualnie trwają jeszcze ostatnie prace w Głogoczowie. A jest to likwidacja starego, poziomego (po drodze) przejścia dla pieszych. Uzupełnianie krawężnika wzdłuż drogi i ściąganie farby z nawierzchni jezdni. Dlatego GDDKiA zapowiada, że we wtorek, 23 września w Głogoczowie będą niewielkie utrudnienia na trasie. Ruch w razie potrzeby będzie sterowany ręcznie.
Piesi zyskali bezpieczne przejście
- Kładka nad zakopianką zastępuje dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów i wind - informuje Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Informuje też o dużym natężeniu ruchu na tym odcinku drogi. Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.
Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Wykonawcą prac jest firma Budownictwo Mosty Drogi.
Zakopianka w trakcie modernizacji
Kładki na zakopiance powstają od kilkunastu lat. Powstało już sześć kładek, które sprawiają, że piesi mogą bezpieczne przedostawać się z jednej strony drogi na drugą. W Mogilanach jedna kładka została wybudowana w 2009 roku. Następnie w Gaju powstała w 2015 oku, a kolejno dwie kładki w Jaworniku, jedna wybudowana w 2015 roku, druga w 2017 i także w 2017 roku dwie kładki w Głogoczowie. Teraz Głogoczów zyskał kolejną kładkę.
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA realizuje obecnie dla pieszych przechodzących przez zakopiankę.
W Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:
- obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Kolejna kładka w Mogilanach - powstaje niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie.
W Krzyszkowicach powstają węzeł i tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego cmentarza żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – planujemy zrealizować do końca 2025 roku.
Historia przyszłości ma przystanek w Myślenicach. Mobilny pu...
- Diabli Dół i Boża Wola. Nazwy małopolskich wsi, o których nie słyszeliście!
- Urok Ojcowskiego Parku Narodowego zimową porą. Tunel oszronionych drzew i sanie
- Najpiękniejsze zabytki powiatu krakowskiego wraz z gospodyniami trafiły do kalendarza
- Strefa aktywności gospodarczej w Miękini została otwarta. Firmy już kupują działki
- Na podium rankingu małopolskich gmin nieustająco Wielka Wieś i Zielonki
- Nietoperzowy Szlak. Nowa atrakcja turystyczna pod Krakowem
F-35: Najnowsze myśliwce dla polskiego wojska
