https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krajowa „94” z Krakowa do Olkusza doczeka się rozbudowy

Amadeusz Calik
Korki na krajowej 94
Korki na krajowej 94 Amadeusz Calik
Droga krajowa nr 94 z Krakowa do Olkusza po wielu latach doczeka się rozbudowy. Na odcinku Modlnica – Giebułtów zostanie poszerzona do dwóch pasów ruchu w każdą stronę, natomiast odcinek z Zedermana do Jerzmanowic czeka gruntowna przebudowa.

Droga krajowa 94 jest zmorą dla kierowców z Krakowa i Olkusza. Przejazd niespełna 40-kilometrowego odcinka w godzinach szczytu zajmuje nawet dwie godziny. W ostatnich pięciu latach natężenie ruchu na tej trasie wzrosło aż o 26 proc., w związku z czym przepustowość drogi jest na wyczerpaniu.

Sytuacja ma jednak zmienić się za sprawą podpisanego 29 listopada programu inwestycji. Dokument zatwierdzony przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka, zakłada remont drogi krajowej nr 94 na odcinku od skrzyżowania w Giebułtowie do węzła Modlnica.

Projekt zakłada rozbudowę drogi z jednojezdniowej na dwujezdniową (po dwa pasy w każdym kierunku). Na trzech skrzyżowaniach zostaną też wykonane ronda dwupasowe. - Przebudowa tego odcinka pozwoli na zwiększenie przepustowości, poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Projektowanie inwestycji rozpocznie się w 2017 r., a jej realizacja przewidziana jest do 2019 roku.

Ponadto podpisany został program modernizacji 8-kilometrowego odcinka drogi Zederman – Jerzmanowice. W ramach przebudowy wykonane zostaną chodniki, zatoki autobusowe oraz kanalizacja deszczowa wraz ze zbiornikami retencyjnymi. Wykonana zostanie także infrastruktura techniczna – sieć gazowa, teletechniczna, światłowodowa i wodociągowa. Na odcinku 600 metrów powstaną ekrany akustyczne.

Prace przygotowawcze na tym odcinku, włącznie z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zaplanowane są na lata 2017-2018. Realizacja rozbudowy zaplanowana została w systemie „projektuj i buduj” na lata 2019-2021.

Szacunkowy koszt obu inwestycji wyniesie około 64 miliony złotych.

Budowa zakopianki bardzo mocno zmieniła krajobraz

Góry zostały rozkopane. Trwają intensywne prace przy budowie...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ezio
Według pomiaru ruchu drogę krajową 94 powinno się próbować wyznaczyć na nowo i zrobić z niej drogę ekspresową, która można by dalej poprowadzić w rejony lotniska w Pyrzowicach lub lepiej do samej Częstochowy (prowadząc ją w okolicach Myszkowa i Zawiercia). Teren jest rozwojowy, ruch na pewno nie będzie maleć, a połączenie bezpośrednio z A1 na wysokości Częstochowy wyszło by na plus.
m
małpka
raczej mało realne, bo tam nie bardzo jest miejsce na zjazdy i drogi dojazdowe do posesji, zwłaszcza w Przegini, gdzie niektóre domy są "na drodze". trzeba by było wywłaszczać, a to zawsze budzi sprzeciw.
l
leov
Na terenie gminy Olkusz, w kierunku Sławkowa, droga 94 wymaga remontu : koleiny i inne nierówności zagrażają bezpieczeństwu.
G
Gość
Cała 94 powinna mieć dwa pasy w obu kierunkach a napewno do Jerzmanowice .
W
Wink82
W Jerzmanowicach to nic nie ma oprócz dziur w drodze, zmieńcie tego wójta.
j
ja
mniejsze opłaty na A4 mniejsze korki na 94
c
chciałem
na to zwrócić uwagę:) Może ktoś chce upiec dwie pieczenie na jednym ogniu:)
J
Jjj
W Jerzmanowicach nie ma chodnikow.
k
krk
co to za gruntowna przebudowa drogi między Zedermanem a Jerzmanowicami - tj. praktycznie przez Przeginie - gdy w planach jest wykonanie chodników (z jednej strony drogi już jest, więc nowy będzie tylko z drugiej), zatok autobusowych (na całym odcinku wszystkie przystanki mają zatoki autobusowe (pewnie chodzi o ich naprawę), kanalizacji deszczowej i infrastruktury teletechnicznej (gaz i woda w Przegini jest, światłowód i kanalizacja w części też ale przyda się na całej długości).
Nie umniejszając planowanym pracą i znaczeniu dla mieszkańców, nazwanie tego gruntowną przebudową drogi jest kłamstwem, bo co na tej drodze dla kierowców się zmieni?
P.S. Jeszcze tylko ekranów tu brakowało, ciekawe co na to mieszkańcy?
k
ks
droga nr94 .to efekt zaniedbań i lekceważenia opini społecznej.
M
Mleko
To przecież zbyt długi odcinek! Podzieliłbym inwestycję na 4 etapy z datą oddania do użytkowania do 2025 roku.
m
mrq
Stop debilnym komentarzom gimbourbanistów
o
observer
Zwęzić, dodać ścieżkę dla rowerów, tramwaj i separatory. Stop biedaaurostradom!
R
Rafał
Giebułtów - Modlnica
K
Kamwk222
A Kocmyrzowska jej przepustowość już nie istnieje od 5 lat !!!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska