Kraków. Budują linię tramwajową do Górki Narodowej: księżycowy krajobraz i utrudnienia [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W rejonie Górki Narodowej powstaje tzw. wanna tramwajowa.
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W rejonie Górki Narodowej powstaje tzw. wanna tramwajowa. Anna Kaczmarz
Widać postępy związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej. Z powodu inwestycji wprowadzono zmiany w organizacji ruchu w rejonie pętli Krowodrza Górka. Roboty budowlane prowadzone są też m.in. w pobliżu ul. Pachońskiego, ul. Nad Sudołem i na Górce Narodowej.

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

- W związku z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej w rejonie skrzyżowania Krowoderskich Zuchów - Fieldorfa Nila na około trzy tygodnie wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. Na ul. Fieldorfa Nila obowiązuje jeden kierunek jazdy - do ul. Prądnickiej, natomiast ul. Krowoderskich Zuchów jest przejezdna w obu kierunkach - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Trwają też prace na innych odcinkach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej. Duże wykopy i księżycowy krajobraz widoczny jest przy ul. Pachońskiego oraz ul. Nad Sudołem. Powstaje tam m.in. kładka dla pieszych. Jej budowa jest już mocno zaawansowana. Przy ul. Nad Sudołem widać potężne wykopy. Tam przy wykorzystaniu palownicy powstaje konstrukcja estakad. W tym rejonie zaplanowano dwie estakady - drogową i tramwajową, które będą przebiegać nad ul. Opolską. W ciągu tej ulicy powstanie natomiast tunel drogowy. W związku z pracami do 30 września zamknięta dla ruchu została ul. Nad Sudołem.

Wykonawcy wyleją na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu, co odpowiada ilości mieszczącej się w przeszło 130 betonowozach.

Kraków. Wielkie betonowanie nad Wisłą. Trwa budowa największ...

Roboty drogowe prowadzone są też na ul. Pachońskiego. ZIM powołuje się na deklaracje wykonawcy, że tam część drogowa powinna być gotowa jeszcze w tym roku. Wzdłuż Pachońskiego powstanie też torowisko – prace już trwają.

Przypomnijmy, że linia KST z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w sumie będzie miała ponad 5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona. Pętla końcowa linii tramwajowej ma się znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Przy niej zlokalizowany zostanie parking park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego). Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Termin zakończenia prac wyznaczono na koniec 2022 r.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
czekam
A kiedy tramwaj do Dołka Narodowego? Ludziska nie mogą się już doczekać.
G
Gość
Tjaaa, 2022... Grzebią tam już prawie rok, jaki jest poziom zaawansowania prac? Przełożenie magistrali CO miało trwać 3 miesiące (październik-styczeń), ledwo się skończyło przed sezonem grzewczym... Oby to nie było drugie Radko...
Dodaj ogłoszenie