– Obecnie mamy już ostateczną decyzję lokalizacyjną dla tego parkingu. Przygotowujemy specyfikację do zamówienia publicznego. W lipcu będziemy ogłaszać przetarg – mówi Paweł Skrzypiec, prezes Miejskiej Infrastruktury.
Parking na 171 miejsc będzie się znajdować przy ulicy Lipskiej. Na wniosek mieszkańców, obiekt zaplanowano po drugiej stronie tej ulicy. W ramach projektu mają zostać jednak zastosowane takie rozwiązania, które maksymalnie ułatwią dostęp kierowców korzystających z parkingu do pobliskiej pętli tramwajowej.
Parking P+R „Mały Płaszów” – podobnie jak inne tego rodzaju obiekty przygotowywane przez spółkę Miejska Infrastruktura - będzie wyposażony w elementy dynamicznej informacji pasażerskiej po to, aby kierowca już na parkingu wiedział kiedy odjeżdża tramwaj tej linii, którą chce kontynuować podróż. Przy ulicach dojazdowych do parkingów umieszczone zostaną tablice informujące w czasie rzeczywistym o ilości wolnych miejsc parkingowych. Parking będzie miał rozwiązania przyjazne dla rowerzystów. Chodzi o miejsce, w którym będzie można zostawić jednoślady i w dalszą podróż udać się komunikacją publiczną. Aby zapewnić lepszą ochronę, miejsca dla rowerów będą zadaszone, oświetlone, wyposażone w stojaki, a także objęte zostaną monitoringiem wizyjnym. W ramach parkingu zostaną wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Z kolei z myślą o użytkownikach pojazdów elektrycznych zapewnione zostaną punkty ładowania pojazdów zasilanych zieloną energią.
Obecnie trwają już prace przy budowie parkingu P+R „Kurdwanów”.
– Aktualnie wykonawca realizuje roboty ziemne i odwodnieniowe. Zgodnie z harmonogramem, zadanie powinno być oddane do użytku w sierpniu – zapowiada prezes Miejskiej Infrastruktury.
Z kolei w przypadku parkingu P+R „Bieżanów”, wybrany w przetargu wykonawca zadania czeka na prawomocna decyzję o pozwoleniu na budowę. Pozwoli to na rozpoczęcie prac budowlanych. Założenie jest takie, by również ten parking udostępnić mieszkańcom w tym roku.