FLESZ - Czy czeka nas największa susza od 100 lat?
- Obecnie, pomimo ogłoszonego stanu epidemii roboty nie zostały przerwane, są realizowane. Intensywne prace drogowe toczą się na odcinku od ul. Szymańskiego do skrzyżowania z ul. Brzeską. Wykonane zostały kompleksowe roboty związane ze wzmocnieniem podłoża gruntowego, teraz układane będą warstwy konstrukcyjne jezdni, krawężniki, a w dalszym etapie ułożona zostanie nowa nawierzchnia asfaltowa. Wzdłuż jezdni budowane są chodniki i ścieżki rowerowe bądź ciągi pieszo-rowerowe - wyliczają pracownicy Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Urzędnicy przypominają, że w ramach całej inwestycji - oprócz poszerzania ul. Igołomskiej dwóch pasów ruchu w każdym kierunku (dotychczas kierowcy mieli do dyspozycji tylko po jednym pasie) - przebudowywane są również mosty, wiadukty itd.
W pobliżu pętli autobusowej Pleszów wybudowany został most oraz wiadukt kolejowy ArcellorMittal – prace na tych obiektach dobiegają końca.
- Powoli powstaje węzeł drogowy w rejonie ul. Rzepakowej – będzie to wiadukt, który umożliwi bezkolizyjne włączenie się pojazdów z tej ulicy. Zintensyfikowane zostały prace na obiekcie kolejowym PKP w pobliżu skrzyżowania z ul. Czeczeńską, który realizowany jest etapami, z uwagi na konieczność zapewnienia ciągłości ruchu kolejowego. Takie rozwiązanie uniemożliwiło rozbiórkę całego obiektu i jego jednoetapową odbudowę, co znacznie skróciłoby prace. Jeden tor obsługuje więc pociągi, a drugi wraz z połową wiaduktu został już rozebrany. Trwa tu budowa zachodniej części nowego wiaduktu. Wykonane zostały pale fundamentowe, na ukończeniu są przyczółki - wyliczają w ZDMK.
Po wykonaniu pełnej konstrukcji oraz torowiska ruch z obecnie czynnego toru kolejowego zostanie przekierowany na nowo wybudowany tor i rozpocznie się rozbiórka pozostałej części i budowa wschodniej części obiektu. Prace potrwają do sierpnia przyszłego roku. Obecnie w tym rejonie obowiązuje ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną – a w najbliższym czasie obowiązywać będą dodatkowe zmiany – zakaz ruchu dla pojazdów powyżej 3,7 m (od 28 kwietnia do lipca br. ).
W ramach rozbudowy ul. Igołomskiej, na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany jest tunel o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m).
- Obecnie trwają prace przy budowie konstrukcji pod górną płytę obiektu, na którym docelowo powstanie skrzyżowanie w formie ronda. Zadaniem tunelu będzie prowadzenie wyłącznie ruchu pojazdów poruszających się ul. Igołomską (dwie oddzielne jezdnie). Nad nim samym – na rondzie – będzie odbywał się głównie ruch lokalny - wyliczają urzędnicy.
Okazuje się jednak, że ta kluczowa inwestycja zakończy się z wielkim opóźnieniem. Przypomnijmy, że zgodnie z pierwotnych harmonogramem prace miały zakończyć się w 2019 roku. Następnie urzędnicy mówili o końcu prac w 2020 roku. Teraz i ta dana jest nieaktualna.
- Obecnie zakończenie planowane jest na koniec 2021 roku. Pomimo trudnej sytuacji jaka ma obecnie miejsce dokładamy wszelkich starań, aby ten termin został dotrzymany - podkreślają w ZDMK.
Trzeba jednak pamiętać, że problemy i opóźnienia na tej inwestycji rozpoczęły się dużo wcześniej niż pandemia koronawirusa.
Kolejne opóźnienia oznaczają, że kierowcy jeszcze długo będą musieli liczyć się z utrudnieniami na tej newralgicznej drodze wjazdowej do Krakowa.
- Co wkurza kierowców?
- Ile zarabiają pracownicy służby zdrowia? LISTA PŁAC
- Kraków. Miejskie inwestycje opóźnione przez koronawirusa?
- Tatry. Dolina Chochołowska jest pełna krokusów [ZDJĘCIA]
- Koronawirus. Policjanci kontrolują nawet na dziełach sztuki!
- Jak przeżyć domową kwarantannę, żeby nie zwariować? [MEMY]
