
Na doświadczonych, ale też dopiero początkujących ekspertów IT, w tym absolwentów AGH i Politechniki Krakowskiej, polują nie tylko rosnące dynamicznie w Krakowie centra rozwoju technologii globalnych gigantów, też korporacje non-IT, czyli takie, których głównym biznesem nie jest sprzedaż rozwiązań informatycznych.

HSBC (Wielka Brytania, usługi finansowe) - 5200 pracowników w Krakowie, w tym 2200 informatyków - w Krakowie od 2010 r.

HSBC Service Delivery to globalne centrum usług Grupy HSBC. Powstało na bazie jednostki typu back office, którą HSBC Bank Polska utworzył w 2007 roku w celu wspierania operacji bankowych. W styczniu 2010 roku krakowskie centrum stało się niezależnym podmiotem gospodarczym. Spółka HSBC Service Delivery rozpoczynała działalność z niespełna 300 pracownikami. To jedno z wiodących centrów usług z kapitałem zagranicznym w aglomeracji krakowskiej. Międzynarodowy zespół HSBC Service Delivery świadczy usługi dla spółek z Grupy HSBC w 27 krajach, w 11 językach: angielskim, czeskim, francuskim, greckim, hebrajskim, hiszpańskim, niemieckim, polskim, rosyjskim, tureckim i włoskim. Jest jednym z najbardziej zróżnicowanych centrów HSBC pod względem zakresu usług, jakie oferuje, m.in. z obszaru zarządzania ryzykiem, analiz biznesowych i IT. Spółka HSBC Service Delivery została uznana za jednego z najbardziej pożądanych pracodawców w sektorze centrów usług wspólnych w Polsce w 2016 roku (3. miejsce w rankingu Antal International). Jest multikulturowym środowiskiem pracy dla ambitnych specjalistów nastawionych na rozwój kompetencji. W listopadzie 2014 roku HSBC Service Delivery przeniosło swoją siedzibę z Zabierzowa do biurowca przy ul. Kapelanka 42A zlokalizowanego w pobliżu zabytkowego centrum Krakowa.

UBS (Szwajcaria, usługi finansowe) - 3600 pracowników w Krakowie, z czego 1060 informatyków. Pod Wawelem od 2008 roku