
"Na rauszu"
film
19, 20 lutego
Kino pod Baranami
Kijów
Mikro
Agrafka
Ten eksperyment to jazda bez trzymanki! „Na rauszu” opowiada historię grupy przyjaciół, nauczycieli szkoły średniej, zainspirowanych teorią, że skromna dawka czegoś mocniejszego pozwala otworzyć się na świat i lepiej w nim funkcjonować. Nie przewidują jednak skutków, jakie pociągnie za sobą długotrwałe utrzymywanie stałego poziomu alkoholu we krwi – przez cały dzień, również w pracy...

19 lutego, godz. 19.30
koncert
Filharmonia Krakowska
Program koncertu otworzy V Symfonia B-dur Franza Schuberta, utwór o charakterze kameralnym, rozpisany na smyczki, flet parę obojów, fagotów i waltornie, bardziej klasyczny niż romantyczny (kompozycja powstała w roku 1816), choć stanowiący jednocześnie wykładnię dojrzałego stylu jego autora – tendencję do polifonizowania i wzbogacanie środków harmonicznych. W drugim z prezentowanych dzieł – Koncercie obojowym Es-dur Vincenza Belliniego, najważniejszego przed Verdim twórcy włoskich oper, w charakterze solisty zaprezentuje się pierwszy oboista Orkiestry Filharmonii Krakowskiej, znakomity kameralista i pedagog, ceniony za wrażliwość muzyczną i dojrzałość interpretacyjną – Paweł Nyklewicz. Wieczór w Filharmonii zamknie Symfonia D-dur nr 104 Josepha Haydna – jedno z największych osiągnięć kompozytorskich twórcy, uznana za wzorcowy przykład czystego stylu klasycznego.

20, 21 lutego, godz. 19.00
spektakl "Boska"
Teatr Ludowy, Scena Pod Ratuszem
Przeszła do historii jako Boska! Czarowała głosem, każdy chciał ją usłyszeć, widzowie i słuchacze wypełniali po brzegi sale Carnegie Hall... A ona, radośnie fałszując, rozkoszowała się swoim brakiem talentu, albo wiarą, w to, czego Bóg jej poskąpił. Bogata ekscentryczka, Florence Foster Jenkins, bo o niej mowa, nie miała ani słuchu, ani głosu, ale kto bogatemu zabroni spełniać najbardziej nawet szalone marzenia? Jej się to udało! Płyty z wykonanymi najgorszej śpiewaczki świata sprzedawane są do dzisiaj na całym świecie.
Zapraszamy na słodko-gorzką komedię brytyjskiego dramatopisarza Petera Quiltera i spotkanie z tą niepowtarzalną, barwną postacią, której brak talentu nie przeszkodził w zrobieniu międzynarodowej kariery.
W boską Florence wcieli się fantastyczna Marta Bizoń.

Spektakl "Agamemnon"
19, 20, 21 lutego, godz. 19.00
Teatr Słowackiego
Ojciec, władca, mąż, dowódca. Ten mityczny archetyp stanowi dla Garcíi punkt wyjścia w starciu z publicznością. Sam tytuł powoduje, że bohater jego tekstu staje się kimś więcej niż, robiącym zakupy ojcem rodziny. Przypomina Michaela Douglasa z filmu Upadek, któremu puszczają wszelkie hamulce. Nie jest w stanie znieść kłamstw, płytkości i małości otaczającej go rzeczywistości. Poddaje brutalnej terapii wszelkie więzi społeczne i rodzinne.