Prace prowadzone są na ul. Westerplatte, pomiędzy ulicami Zamenhofa, a Kopernika, a także na ul. Starowiślnej - pomiędzy Pocztą Główną, a ul. Dietla.
Na montaż separatorów czekają ulice: Limanowskiego i Wielicka - od Rynku Podgórskiego do stacji paliw Orlen na ul. Wielickiej (na ul. Limanowskiego separator w wielu miejscach będzie przerywany na zjazdy i miejsca dla dostaw); Kamienna (pomiędzy ul. Montelupich, a Alejami); Długa (pomiędzy ul. Helclów, a Alejami); Stradomska (uzupełnienie fragmentami w miejscach gdzie nie ma separatorów).
- Prace związane z wydzielaniem torowisk tramwajowych potrwają do końca roku - informują w krakowskim zarządzie dróg.
Inwestycja pod nazwą „Szybciej tramwajem!” jest jednym ze zwycięskich projektów w budżecie obywatelskim z 2017 r. Wprowadzenia separatorów ma doprowadzić do eliminacji blokowania przez samochody torowisk, umożliwić szybszą podróż tramwajami i autobusami, którymi przemieszcza się zdecydowanie więcej ludzi niż innymi środkami transportu, zwłaszcza w godzinach szczytu. Separatory mają także poprawić bezpieczeństwo pieszych, ponieważ przed przejściem dla pieszych uniemożliwią niebezpieczny i niedozwolony w takich miejscach manewr wyprzedzania.
Autor projektu Sebastian Kudela zaproponował, by we wskazanych przez niego lokalizacjach oddzielić torowiska od jezdni separatorami drogowymi, a tam gdzie jest za mało miejsca - mniejszymi tzw. ogranicznikami skrajni. Oprócz tego zamontowane mają zostać słupki blokujące PCV i znaki pionowe.
W przetargu na wydzielenie torowisk wybrano ofertę firmy Bravo z Węgrzc, która zaoferowała wykonanie prac za 446 tys. zł.
KONIECZNIE SPRAWDŹ: