https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Montują separatory wydzielające torowiska

Piotr Tymczak
Fot. Wojciech Matusik
Prowadzone są już prace związane z oddzielaniem torowisk tramwajowych od jezdni dla aut na wybranych ulicach w centrum.

Prace prowadzone są na ul. Westerplatte, pomiędzy ulicami Zamenhofa, a Kopernika, a także na ul. Starowiślnej - pomiędzy Pocztą Główną, a ul. Dietla.

Na montaż separatorów czekają ulice: Limanowskiego i Wielicka - od Rynku Podgórskiego do stacji paliw Orlen na ul. Wielickiej (na ul. Limanowskiego separator w wielu miejscach będzie przerywany na zjazdy i miejsca dla dostaw); Kamienna (pomiędzy ul. Montelupich, a Alejami); Długa (pomiędzy ul. Helclów, a Alejami); Stradomska (uzupełnienie fragmentami w miejscach gdzie nie ma separatorów).

- Prace związane z wydzielaniem torowisk tramwajowych potrwają do końca roku - informują w krakowskim zarządzie dróg.

Inwestycja pod nazwą „Szybciej tramwajem!” jest jednym ze zwycięskich projektów w budżecie obywatelskim z 2017 r. Wprowadzenia separatorów ma doprowadzić do eliminacji blokowania przez samochody torowisk, umożliwić szybszą podróż tramwajami i autobusami, którymi przemieszcza się zdecydowanie więcej ludzi niż innymi środkami transportu, zwłaszcza w godzinach szczytu. Separatory mają także poprawić bezpieczeństwo pieszych, ponieważ przed przejściem dla pieszych uniemożliwią niebezpieczny i niedozwolony w takich miejscach manewr wyprzedzania.

Autor projektu Sebastian Kudela zaproponował, by we wskazanych przez niego lokalizacjach oddzielić torowiska od jezdni separatorami drogowymi, a tam gdzie jest za mało miejsca - mniejszymi tzw. ogranicznikami skrajni. Oprócz tego zamontowane mają zostać słupki blokujące PCV i znaki pionowe.

W przetargu na wydzielenie torowisk wybrano ofertę firmy Bravo z Węgrzc, która zaoferowała wykonanie prac za 446 tys. zł.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Poli
Super ale 10 lat za późno.
r
rem
że przy tej "przerwie w separatorach" nie będzie stał korek pojazdów.
G
Gość
Tak powolna jazda to 3-krotnie większy smog!!! Przecież 20 km/h to pierwszy bieg. Taka jazda jest ekonomiczna tylko dla tramwaju!!!
a
abaqus
Odechce to się jechać rowerami jak będą stały w korkach razem z samochodami i jedyne co będziesz mógł zrobić to inhalować się spalinami.
Zresztą w ogóle wszystkim się żyć "odechce" jak karetka do nich nie dotrze na czas bo utkwi na torowisku za tramwajem bez możliwości zjechania na jezdnię. Już widziałem takie sytuacjie na odseparowanych torowiskach. Takie rozwiązanie to umieralnia.
O
O
Karetki mają prawo korzystać z torowisk. Będą miały lepiej niż teraz bo nie będą blokowane przez samochody, podobnie jak tramwaje.
A
Arthur
heheh
k
krokodyle łzy
a wjadą tam gdzie będą przerwy w separatorach
K
Krk
a do tego trzeba buspasów i wyłączenia torowisk z ruchu ogólnego
a
adrem
bo będzie to tak wolne
o
olo
kultura i przepisy nie dotrą
Z
ZR
"Miałbym zupełnie inne pomysły na usprawnienie ruchu MPK i samochodów w Krakowie"
Niech zgadnę... poszerzyć jezdnie, zlikwidować chodniki (i tak nikt nie chodzi), likwidacja kontrruchu, rowery tylko rekreacyjnie w Lasku Wolskim, obowiązek dla deweloperów dokładania 3 miejsc postojowych na mieszkanie, likwidacja sygnalizacji, likwidacja buspasów, likwidacja straży miejskiej, darmowe parkingi wszędzie na koszt miasta, wszystko wszędzie za darmo.

"ale urzędasy i eko-terroryści 'wiedzą lepiej', jak zwykle."

Wiem, co czujesz, bro. Ja też jestem najmądrzejszy i mnie też urzędasy nie słuchają. Jak zwykle.
A
Artur
Takie rzeczy robione są chyba tylko po to, żeby utrudnić ludziom życie w tym syfnym mieście. Mam nadzieję, że jak do pomysłodawcy S.Kudeli będzie jechać karetka, to przez te wynalazki nie zdąży na czas. Widzę, jakie są smutne efekty działania już istniejących separatorów, generalnie słabe. Miałbym zupełnie inne pomysły na usprawnienie ruchu MPK i samochodów w Krakowie, ale urzędasy i eko-terroryści "wiedzą lepiej", jak zwykle.
r
rem
Chyba, żeby więcej spalin w powietrze szło :)
r
rem
kierowcom karetek i przewożonym pacjentom.
K
Krakus
Tramwaje i autobusy oddzielnymi pasami - KOMUNIKACJA MIEJSKA MA MKNAĆ ! Samochody mogą się posuwać . Jadzie 40 aut w nich 40 osób i zakorkowana cała ulica a tramwaj ze 150 osobami stoi !
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska