https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Na przebudowę ulicy Igołomskiej potrzeba dodatkowo ponad 60 mln zł! O przyszłości inwestycji zdecydują radni

Bartosz Dybała
Joanna Urbaniec / Polska Press
O potrzebie wykonania dodatkowych prac przy przebudowie ulicy Igołomskiej informowaliśmy już w maju. Chodzi m.in. o wzmocnienie podłoża pod jezdnią. Teraz okazuje się, że niezaplanowane wcześniej roboty będą kosztować 67 mln zł!

O tym, czy na inwestycję zostaną przeznaczone dodatkowe pieniądze, zdecydują już w środę radni miejscy. Jak poinformował Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, potrzeba ponad 60 mln zł. Zgodnie z szacunkami właśnie tyle mają kosztować roboty, których urzędnicy nie przewidzieli wcześniej.

Wzmocnione zostanie podłoże pod jezdnią - informuje Michał Pyclik, rzecznik prasowy ZIKiT. Okazuje się bowiem, że to, co robotnicy zastali na miejscu, odbiega od wyników badań geologicznych z 2010 r. - Grunty położone wzdłuż kombinatu nowohuckiego okazały się o wiele mniej nośne - twierdzi Michał Pyclik. Zdaniem urzędników dało się to ustalić dopiero po ekspertyzie, wykonanej przez Politechnikę Krakowską. - W czterech lokalizacjach na placu budowy ulicy Igołomskiej konieczne jest wykonanie palowania podłoża - dodaje Michał Pyclik.

Inwestycja zaliczy poślizg. Przewidywano, że będzie gotowa z końcem przyszłego roku, ale ostatecznie zakończy się na wiosnę 2020 roku.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

...
Zostawcie rozkopane na kolejny rok, jak zwykle.
k
kierowca
ile tam tych podwykonawców jest, droga jest porozkopywana w kilku miejscach w odstepach kilku kilometrów, wszyscy potrzebują dopłat? nie da sie do diabła robić po kolei, tylko rozkopywać troche tu troche tam i zostawiać rozkopane przez miesiące ?
o
olo
A czego się spodziewacie? Która inwestycja w Krakowie była zrobiona w zaplanowanym terminie i budżecie?
M
Marek
Pół roku nic się nie dzieje a jeszcze miesiąc temu zikit twierdził że wszystko idzie zgodnie z planem
G
GG
Przypomnę że ta inwestycja była przygotowywana przez 10 LAT!!!!! a zikit i tak pewnie pod presją czasu popełnił błędy :) pół roku kłamią w żywe oczy że prace się odbywają normalnie a na budowie żywej duszy nie ma. Ktoś powinien za to beknąć.
i
inż.
czyli wykopywano humus lub namuł organiczny, a w jego miejsce wsypywano żużel, piasek lub pospółkę. Teraz zamiast wykopywania robi się kolumny betonowe lub żwirowe i na nie kładzie się materac z kruszywa. Dlaczego tak się teraz robi, bo tak jest taniej.
t
też inż.
i do tego była jeszcze robiona wymiana gruntu.
Kolumny CMC + materac są tańsze niż wymiana gruntu na 5-6 m w głąb.
l
lewak
Wcześniej droga bez palowania istniała 60 lat i się dało po niej jeździć a teraz gdy mamy lepsze technologie, betony, asfalty itd nagle trzeba palowania? Zwykły wał ktoś chce zrobić na 60 milionów!
i
inż
Przecież tam już była wcześniej droga i nie zapadła się 20 m pod ziemię, palowanie to najdroższa metoda i stosowana pod budynkami, mostami, itp. A pod drogą to jakiś absurd, widocznie nie wiedzą jak jeszcze rozdmuchać koszty. To się nadaje do prześwietlenia, i to natychmiast.
N
Nela
Stara metoda, zrobić tak projekt żeby swoi wygrali i później im się doda z nawiążką
k
kaz
w końcu wybory się zbliżają
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska