https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków czeka na tę drogę. Otwarcie ul. Igołomskiej miało nastąpić pod koniec listopada. Wszystko już gotowe, ale... ZDJĘCIA

Marcin Banasik
Asfalt już wylany, ścieżki rowerowe gotowe, oznaczenia drogowe też są. Wszystko wskazuje na to, że niedługo nastąpi długo wyczekiwane otwarcie ul. Igołomskiej. Wysłaliśmy pytanie o datę otwarcia ulicy. Do tej pory czekamy na odpowiedzi. Przebudowa drogi wyjazdowej we wschodniej części miasta to jedna z najbardziej opóźnionych inwestycji w Krakowie. Pierwotny harmonogram zakładał zakończenie robót w 2019 r. Zobaczcie, jak wygląda już prawie gotowa inwestycja zrealizowana łącznie za 284 mln zł.

Krakowianie nie mogą doczekać się na otwarcie Igołomskiej

Rozbudowa ul. Igołomskiej (etap II – od Giedroycia do skrzyżowania z Brzeską rozpoczęła się w kwietniu 2017 r. Do tej pory zostały podpisane 3 aneksy do umowy z wykonawcą dotyczące zmiany terminu zakończenia prac. Obecny termin to 30 listopad 2022 r.

Pierwotny koszt inwestycji to: 178 950 000 zł, a obecna wartość kontraktu to już... 284 311 237 zł.

- Opóźnienia inwestycji mogą mieć przyczynę leżącą po stronie wykonawcy lub przyczyn od niego niezależnych. Na każdej inwestycji Zarząd Dróg Miasta Krakowa prowadzi nadzór uprawnionego inspektora, by kontrolować poczynania wykonawcy i móc określić w przypadku opóźnień kwestię winy. Na ul. Igołomskiej opóźnienia wynikły m.in. z konieczności wzmocnienia gruntu, ograniczonego czasu w trakcie prac przy wiaduktach - tłumaczą urzędnicy z ZDMK sytuację przy inwestycji

.

- Budowa drogi czy obiektu inżynieryjnego to skomplikowany proces na który ma wpływ wiele czynników, od ekonomicznych, przez atmosferyczne, po techniczne. Zdecydowana większość z dziesiątek inwestycji realizowanych co roku przez ZDMK i setek remontów kończy się w terminie. Natomiast, jeśli dochodzi do przesunięcia terminu realizacji to ZDMK zawsze zapewnia ochronę interesu Gminy Miejskiej Kraków - dodają.

Inwestycja będzie droższa o 105 mln zł. Inflacja, rosnące koszty materiałów, robocizny. Zapewne wykonawca renegocjował cenę z urzędnikami. Z odpowiedzi urzędników wnioskujemy, że nie zawinił wykonawca, skoro może skończyć budowę później, a pieniędzy dostanie więcej. Pytanie zatem czy inwestycja została dobrze przygotowana przez urzędników...

Osiedle Avia nocą

Krakowski "Manhattan" w nocnej scenerii. Zobacz, jak wygląda...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Pierszy i podstawowy problem z Igolomska to to debilne rondo pod S7 !!!

Co za jelop wymyslil, ze jadac np. od strony Placu Centralnego i chce skrecic na S7 w strone Wieliczki musze stac w korku (brak prawoskretu, ... z reszta przy Rybitwach jest tak samo.....) Tak ciezko bylo zrobic duze rondo turbinowe bez swiatel ??? Albo chociaz wjazdy i zjazdy na/z S7 przynajmniej czesciowo bezkolizyjne bez koniecznosci wjezdzania na ronda ???
G
Gość
Otwarcie będzie jak ktoś przytuli kasę
P
Piotr Zajęcki
Kto myśli, że urzędnikom zależy na szybkim kończeniu inwestycji drogowych w Krakowie - ten jest naiwny. Ich celem jest pozbycie się wszystkich prywatnych aut z miasta. Zatem im dłużej trwają roxnego typu utrudnienia lub braki przejazdów i im większa złość kierowców- tym dla nich lepiej.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska