Budowa S7 Widoma-Kraków - postęp prac. Od czerwca ma być lepiej
Odcinek nr 1 - wysunięty najdalej od Krakowa - 89 proc.
Odcinek nr 2 - krakowski, węzeł Mistrzejowice, węzeł Grębałów - 58 proc.
Trasą można już wyjechać z Krakowa w kierunku Warszawy, można też wjechać na północną obwodnicę Krakowa, choć wąskim gardłem z powodu nieskończonego węzła Mistrzejowice. Wyjazd z Krakowa przez plac budowy do łatwych nie należy, ale dalej jedziemy już szarym, gotowym asfaltem wśród zielonych pól. Choć nie w pełni funkcjonują tutaj węzły Łuczyce i Raciborowice. Kierowcy napotykają ograniczenia prędkości i częściowe zamknięcia. To ciągle plac budowy, choć roboty toczą się poza główną arterią. Do końca czerwca mają jednak być już w pełni otwarte. I pomkniemy bez przeszkód 120 km/h.
Cały czas trwają prace na 5-kilometrowym odcinku w obrębie Krakowa. I tak jest od grudnia 2024. Ponad 2-kilometrowy odcinek od węzła Grębałów do węzła Nowa Huta GDDKiA chce oddać do użytku z końcem roku 2025, a mniej więcej w połowie 2026 roku węzeł Mistrzejowice i odcinek od tego węzła do węzła Grębałów
Opis budowy trasy S7
Chodzi o budowę drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma (bez węzła) do węzła Nowa Huta dawniej Igołomska (bez węzła) długości ok 18,3 km wraz z obiektami inżynierskimi i towarzysząca infrastrukturą. Inwestycja zlokalizowana jest na terenach gmin: Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów-Luborzyca oraz na terenie gminy miejskiej Kraków.
Ten odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Rabka – Chyżne – Słowacja oraz element sieci kompleksowej TEN-T.
Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki trasy S7: Odcinek nr 1 tzw. zamiejski od węzła Widoma do węzła Raciborowice oraz Odcinek nr 2 tzw. miejski od węzła Raciborowice do węzła Nowa Huta. Całkowita wartość trasy S7 tj. odcinek 1 i 2 wynosi 1 668 754 795,68 zł brutto.
Dodatkowo GDDKiA w porozumieniu z władzami Miasta Krakowa wprowadziła do kontraktu poprzez prawo opcji możliwość zaprojektowania i wykonania przebudowy ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od skrzyżowania ul. Darwina i Poległych w Krzesławicach do ul. Bukszpanowej. Zakres ten zdefiniowano jako Odcinek nr 3.
