Budowa S7 Widoma-Kraków
Inwestycja na zdjęciach wygląda okazale, długie wstęgi skończonej już drogi dalej od Krakowa. Potężne estakady kładzione bliżej miasta, ale ciągle widać, i to od miesięcy, podpory pod jezdnię, na których ta ciągle się nie pojawiła. To właśnie węzeł Mistrzejowice, który musiał zostać przeprojektowany, poprawiony, co wydłużyło prace. I to powoduje, że połączenie S7 w Krakowie z Północą Obwodnicą Krakowa to dziś wąskie gardło. Oczywiście teren przez, który przebiega inwestycja to błotniste kawałki przeoranej ciężkim sprzętem ziemi, ale kierowców interesuje to by był asfalt, po którym można jeździć.
Dziś kierowcy korzystają z 13 km trasy S7 Widoma - Kraków i mogą jeździć dwupasmówką do Warszawy. Ale nie jest łatwo na nią wyjechać, bo cały czas trwają prace na 5-kilometrowym odcinku w obrębie Krakowa. I tak jest od grudnia 2024. Ponad 2-kilometrowy odcinek od węzła Grębałów do węzła Nowa Huta GDDKiA chce oddać do użytku z końcem roku 2025, a mniej więcej w połowie 2026 roku węzeł Mistrzejowice i odcinek od tego węzła do węzła Grębałów. Pozostaje zatem kierowcom cierpliwie czekać....
