https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany organizacji ruchu na budowie S7 w Krakowie. Przy węźle Grębałów kierowcy od południa jeżdżą bypassem

Marcin Banasik
Kierowcy pojadą wzdłuż dotychczasowej drogi (po jej lewej stronie jadąc od Krakowa) do funkcjonującego już ronda tymczasowego na ul. Łowińskiego.
Kierowcy pojadą wzdłuż dotychczasowej drogi (po jej lewej stronie jadąc od Krakowa) do funkcjonującego już ronda tymczasowego na ul. Łowińskiego. Marcin Banasik
Wstępnie skierowanie ruchu samochodowego na objazd miało nastąpić w poniedziałek ok. godz. 10. Drogowcy przed południem ustawiali jednak jeszcze betonowe krawężniki wzdłuż nowej drogi. Ruch tymczasową drogą ma zostać puszczony około południa.

Będą ograniczenia prędkości

Po południowej stronie węzła (odcinek między ul. Wańkowicza a ul. Łowińskiego) przełożony zostanie na odcinku 300 m ruch na tymczasowy objazd (tzw. bypass). Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h i 30 km/h (na zakręcie przed rondem). Kierowcy pojadą wzdłuż dotychczasowej drogi (po jej lewej stronie jadąc od Krakowa) do funkcjonującego już ronda tymczasowego na ul. Łowińskiego.

- Zamknięty odcinek ul. Kocmyrzowskiej zostanie rozebrany, będziemy budować nasypy, którymi w przyszłości ul. Kocmyrzowska zostanie poprowadzona na rondo nad trasą S7. Odcinek S7 między węzłami Grębałów a Nowa Huta planujemy udostępnić kierowcom końcem tego roku - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.

Trasa S7 Widoma - Kraków 

W grudniu oddano kierowcom do użytkowania 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. Na trasie toczą się jeszcze ostatnie prace, stąd ograniczenie prędkości do 80 km/h. Trwają roboty wykończeniowe, związane m.in. z budową ogrodzenia wzdłuż drogi. Planujemy je skończyć w połowie roku. 

- W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. To ogromna liczba, zważywszy, że mówimy o krótkim odcinku. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są „tylko” 34 takie obiekty - mówi Kacper Michna. 

Trasa koliduje z torami

Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej). 

- Z końcem tego roku chcemy udostępnić kierowcom 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta. W drugiej połowie 2026 roku planujemy otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy - dodaje rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska